شناسهٔ خبر: 170813 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نماینده مشکین شهر:

خسارت آموزش مجازی در مناطق روستایی جبران ناپذیر است

عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش مجازی در مناطق روستایی خسارت بزرگی برای دانش آموزان داشت، چراکه بسیاری از دانش آموزان از امکانات آموزشی بهره مند نبودند، بر ضرورت واکسیناسیون معلمان در تابستان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

به گزارش «نماینده» محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره به نبود امکانات آموزش مجازی در بسیاری از روستاهای کشور، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته شاهد بودیم که بسیاری از دانش آموزان روستایی به دلیل نبود امکانات آموزش مجازی از تحصیل بازماندند و ضربه جبران ناپذیری به این عزیزان به دلیل نبود امکانات به ویژه موبایل و تبلت وارد شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش حضوری به هیچ عنوان قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست، بر در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو تأکید و اضافه کرد: جدای از آموزش حضوری، دانش آموزان نیاز به ارتباطات اجتماعی و تحرک دارند تا از امراض روحی و جسمی به دور باشند که همه این موارد با آموزش حضوری محقق می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات برای بازگشایی حضوری مدارس، واکسیناسیون معلمان در تابستان است که ستاد ملی مقابله با کرونا باید واکسیناسیون معلمان را در زمان بندی اعلام شده آغاز کند تا مدارس حداقل به صورت زوج و فرد بازگشایی شود.

عباس‌زاده مشکینی ادامه داد: این مهم به ویژه در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آموزش مجازی در این مناطق به دلیل ضعف آنتن دهی موبایل و نبود تبلت یا گوشی تلفن همراه تقریبا تعطیل است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: سه ماه وقت کمی نیست و می‌توان در این مدت باقی مانده نسبت به واکسیناسیون معلمان و اقدامات مقدماتی بازگشایی مدارس اقدام کرد. ضمن اینکه ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت باید نظارت دقیقی بر روند ضد عفونی کردن  مدارس داشته باشند.

نظر شما