شناسهٔ خبر: 170799 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزاد تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از توانمندی زنان در مدیریت کلان دولت آینده

الهام آزاد عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر ضرورت توجه دولت آینده به استفاده از توانمندی زنان در مدیریت کلان کشور، گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم به بحث توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان توجه جدی داشته باشد.

به گزارش «نماینده» یالهام آزاد در مورد مطالبات حوزه زنان از دولت آینده، گفت: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نیاز است برای مطالبات آنها  برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم تا بتوانند نقش تاثیر گذار خود را به درستی ایفا کنند.

عضو مجمع نمایندگان زن اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) افزود: ما در مجلس بر روی بحث توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بانوان تمرکز کرده‌ایم اما نیاز است عملکرد دولت‌ها در حوزه زنان آسیب شناسی و بررسی شود که چه مقدار با سیاست‌های کلان کشور و نگرش حضرت امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب انطباق و همگرایی وجود دارد.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: ما در شورا هم در تلاش هستیم پیشنهادات برنامه‌های هفتم توسعه بر روی مساله توانمندسازی جوان تمرکز بیشتری داشته و انتظار می‌رود دولت سیزدهم هم به بحث توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی زنان توجه جدی داشته باشد.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از توانمندی زنان درمدیریت کلان کشور در دولت آینده یک ضرورت است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان برنامه ۳۰ درصد مدیران کشور از میان زنان انتخاب شود اما متاسفانه این مهم به درستی محقق نشد بنابراین نیاز است دولت آینده بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی زنان را در کابینه مورد توجه جدی قرار دهد.

آزاد بر ضرورت حمایت از بانوان کارآفرین و روستایی تاکید کرد و گفت: حمایت از زنان روستایی مغفول مانده و آنطور که باید دیده نشده‌اند البته تا حدودی حمایت‌ها از زنان کارآفرین انجام شده اما کافی نیست و حمایت ها باید افزایش یابد.

رئیس فراکسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حمایت‌ها باید به صورت قانون‌مند و با برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری‌ها در یک مسیر مشخص باشد تا بتوان حمایت از زنان را مورد توجه قرار داد و سلیقه ای رفتار نشود.

وی با تاکید بر ضرورت  حمایت‌های مالی و قانونی از زنان بدسرپرست و بی سرپرست، افزود: تامین اشتغال زنان با صیانت از خانواده باید مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای مناسبی برای امنیت شغلی، اقتصادی و اجتماعی  بانوان اتخاذ شود.

نظر شما