شناسهٔ خبر: 170794 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تشریح اختلالات در شعب اخذ رأی از زبان عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری

حسینعلی حاجی‌دلیگانی431 عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری اختلالات و دلایل کندی در روند اخذ رأی دربرخی از شعب از رأی‌دهندگان را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در تشریح دلایل کند بودن و اختلال در روند رأی‌گیری در برخی از شعب  اظهار داشت: بنده به عنوان ناظر از سوی مجلس در ستاد انتخابات در وزارت کشور، پیامکی را به همکاران ارسال و از آنها خواستم تا اگر در روند اجرایی برگزاری انتخابات پیش آمد حتما بنده و مسئولان وزارت کشور را درجریان بگذارند.

وی در تشریح برخی از گزارشات واصله درباره اختلالات به وجود آمده در روند برگزاری انتخابات در برخی از شعب بیان کرد: عموما قطعی سیستم آنلاین دستگاه‌های رأی‌گیری در برخی از شعب را داشتیم که علی‌رغم اینکه به مجریان گفته شده بود که می‌توانند کار خود را به صورت آفلاین ادامه دهند اما  بی‌توجهی به این مسئله، معطلی مردم را در پی داشت.

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مشکل دیگر، دیر شروع کردن برخی از شعب بوده که علی‌رغم اینکه باید از ساعت ۷ پذیرای مردم می‌بودند در برخی از شعب تا ساعت ۹ هم آمادگی پذیرش مردم را نداشتند و همچنین در اهواز مشکلی وجود داشت که تعدادی از دستگاه‌هایی که برای شناسایی هویت است، دچار اشکال شده بود که در شهر اصفهان هم همین مشکل وجود داشت.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: طبق گزارش‌های واصله، در برخی موارد، کارت‌های شارژی که برای انتخابات شوراهاست، دچار مشکل شده و یا به موقع شارژ نشدند و همچنین در یکی از مراکز استان‌ها که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شده، تعرفه الکترونیکی اختلال داشته است.

وی تصریح کرد: گزارش‌هایی نیز از شیراز و مشهد و برخی از نقاط دیگر کشور داشتیم که در این شهرها شاهد حضور پرشور مردم در شعب بودیم اما متاسفانه در برخی از شعب، شاهد کندی در روند اخذ رأی هستیم.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس اظهار کرد: تماس‌های فراوانی نیز از قم داشتیم که روند برگزاری اخذ رأی با کندی انجام می‌شده است.

نظر شما