شناسهٔ خبر: 170790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی لارگانی:

رفع مشکلات اقتصادی در گروی انتخاب رییس جمهوری شایسته است

سید ناصر موسوی لارگانی رییس فراکسیون کارآفرینان مجلس، رفع مشکلات اقتصادی، موانع تولید و قطع وابستگی به بیگانگان را در گروی انتخاب رییس جمهوری اصلح و کارآمد دانست.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی در سلسله بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی در سطح کشور، این بار از یک واحد تولید لوازم خانگی در اصفهان جهت حل مشکلات این واحد تولیدی بازدید کرد.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تشریح جزییات بازدیدی که از کارگاه تولید لوازم خانگی، گفت: این کارگاه یکی از افتخارات استان اصفهان و شهرستان لنجان بوده که جوانان دست به دست داده و آن را راه‌اندازی کرده‌اند و هم به رفع نیاز داخلی پرداخته و هم تولیدات آن صادر می‌شود.

تولید کم مصرف‌ترین جاروبرقی در لنجان

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولیدات این کارگاه از جمله کم مصرف‌ترین جاروبرقی های تولید شده در کشور هستند که با کمترین قیمت در بازار عرضه می‌شوند. ادامه داد: تمام مواد مورد نیاز این کارگاه از ابتدای خط تولید تا بسته‌بندی در داخل تولید می‌شوند و فقط موتور این جاروبرقی وارد می‌شود چراکه در صورتی می توان موتور مورد نیاز آن را در داخل تولید کرد که هر ماه ۲ میلیون جاروبرقی تولید شود، بنابراین صرفه اقتصادی نداشته و هزینه سنگینی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: این همان شعار خواستن توانستن است که جوانانی که این کارگاه را راه اندازی کردند محقق ساختند، چرا که وقتی اراده کنند می توانند برای رفع نیاز کشور در حوزه تولید وسایل خانگی یا ماشین آلات صنعتی اقدام کنند.

موسوی لارگانی یادآور شد: این کالاها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تا حدودی صادر می شود و تولیدکنندگان جوان این بخش به دنبال کسب سهمی از بازار کشورهای همسایه هستند.

وی افزود: نکته دردآور در خصوص این کارگاه این است که تولیدکنندگان آن، مواد اولیه مورد نیاز خود را با سختی تامین می کنند، این کارگاه یک کیلومتر با کارخانه فولاد مبارکه فاصله دارد اما ورقی که فولاد تولید کرده و در بورس کیلویی ۱۶ هزار تومان عرضه می کند را کیلویی ۳۰ هزار تومان خریداری می کند و این ظلم بزرگی است. همچنین مواد اولیه ای که باید از پتروشیمی تهیه شود هم به همین وضعیت بوده و آنها نمی توانند از بورس خریداری کنند و باید با قیمت بالا از دست دلالان تهیه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، عنوان کرد: تولیدکنندگان این کارگاه محصولات خود را با قیمت پایین عرضه می کنند چرا که با هدف کسب سود کلان فعالیت نمی کنند و تنها به دنبال تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند که بر ضرورت افزایش سطح تولید داخلی تاکید کردند و این یک افتخار است.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: البته ما باید به این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه کنیم که بر مانع زدایی‌ها تاکید کردند، بنابراین نباید این تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکل مواجه باشند یا برای اخذ پروانه فعالیت با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: یکی از افتخارات این تولیدکنندگان این بوده که هیچ بدهی به بانک ها ندارند و این ارزش محسوب می شوند، اما اگر می خواهیم این کارگاه که حدود ۶۰ نفر در آن فعالیت دارند و تعدادی از افراد نیز بیرون از این مجموعه اقدام به تولید این محصول می کنند بتواند ۳ برابر و بیشتر تولیدات داشته باشد باید از نظر گردش مالی، مبالغ بیشتری را در اختیار داشته باشند تا بتوانند سرمایه در گردش را بکار گرفته و مواد اولیه بیشتری را خریداری کنند و افراد بیشتری را جذب کرده و نیاز کشور را از واردات جاروبرقی برطرف کنند. بنابراین مسئولان باید از آنها حمایت کنند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: اکثر کشورها وقتی جوانان طرحی را در جهت تولید محصولی ارائه می دهند جلوی آنها فرش قرمز پهن می کنند اما در ایران این افراد با موانع بسیاری مواجه می شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: ما یک درصد جمعیت و ۱۰ درصد منابع دنیا را داریم و بجای اینکه مواد خام صادر کنیم می توانیم در اختیار تولیدکنندگان جوان قرار دهیم بنابراین نیاز است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما حماسه بزرگ انتخابات را پیش روی داریم و قطعا حضور یکپارچه مردم باعث می شود بتوانیم شاهد رونق فضای کسب و کار برای تولیدکنندگان باشیم به گونه ای که نگاه هایی که به بیرون کشور بوده برداشته شود بنابراین باید با شکوه بیشتر پای صندوق های رای حاضر شده و کسی را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنیم که دلسوز مردم باشد و این هدف را دنبال کند که کشور را از وابستگی ها نجات دهد.

نظر شما