شناسهٔ خبر: 170775 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عزیزی:

مردم نباید از انتخابات پارلمان محلی و شوراها غافل شوند

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر توجه به امر مهم انتخابات شوراها در کنار سایر انتخابات، گفت: پارلمان‌های محلی مراکز تصمیم‌ساز شهرها و روستا هستند و انتخاب افراد متعهد و تخصص به جبران عقب افتادگی‌ها و رشد و توسعه شهرها و روستاها کمک می‌کند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی در توضیح اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: روز ۲۸ خرداد دو انتخاب شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و به نظر می رسد که همه توجه ها معطوف به انتخابات ریاست جمهوری است و این انتخابات باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد نظر قرار گیرد اما نباید از انتخابات پارلمان محلی و شوراها غافل شویم زیرا بسیاری از امور مردم در سطح شهرها و روستاها توسط همین شوراها رقم می‌خورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مراکز تصمیم‌ساز شهرها و روستا همین شوراها هستند، لذا مردم در روز ۲۸ خرداد همانطور که به انتخاب اصلح در ریاست جمهوری توجه دارند، نگاه جامعی به انتخابات شوراها داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که معتقد به انقلاب و اسلام هستند و نگاهشان رشد و سازندگی شهرها و روستاها است را انتخاب کنند، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متعهد و متخصص باشند و ضمن آنکه وفاداری به آرمان‌های انقلاب هستند از توانایی و قابلیت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند تصمیمات هوشمندانه‌ای اتخاذ کنند.

عزیزی یادآور شد: بسیاری از کلان شهرها دارای اعتبارات مالی به اندازه یک استان را دارند بنابراین تشکیل شورای برنامه‌ریز، ناظر، متخصص، متعهد، مجرب و توانمند در شهرها و روستاها لازم است تا عقب ماندگی ها را جبران کند. مردم به همان اندازه که به مسائل عمران کشور توجه دارند و مطالبه گر مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی هستند، مطالبه گر مسائل شهری و روستایی و عمران و آبادانی شهرها و روستاها هم هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات شوراها مهم و انتخاب افراد متخصص، صاحب نظر، راهگشا و همراه با مدیران و مسئولان دولتی در پیشرفت شهرها و روستاها مهم است. افراد همانطور که باید به رویکرد آرمانگرایانه و اصول و ارزش های نظام اسلامی پایبند باشند، به طور طبیعی باید سایر ویژگی‌های انقلابی و اسلامی و تخصص را داشته باشند تا اهداف نظام در گام دوم انقلاب تحقق پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: گرایش‌های سیاسی در کنار پایبندی به اسلام و انقلاب دارای اهمیت است اما نباید ملاک اصلی قرار گیرد. مردم در کنار تخصص و تعهد می‌توانند به سنجش گرایش های سیاسی نامزدها هم توجه کنند اما سیاسی گری به معنای جناحی و نادید گرفتن تخصص و تعهد قطعا آسیب می‌رساند.

نظر شما