شناسهٔ خبر: 170738 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری مطرح کرد؛

بازگشت ایران به تعهدات برجام پس از لغو تمام تحریم‌ها و راستی آزمایی

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات وین و اظهارات عراقچی در نشست با نمایندگان، گفت: توافق‌هایی حاصل شده اما شرط ایران برای بازگشت ایران به تعهدات برجامی، لغو تمام تحریم‌ها و راستی آزمایی است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در خصوص مذاکرات وین، گفت: مذاکرات ۴+۱ و جمهوری اسلامی ایران با همکاری غیر مستقیم ایالات متحده آمریکا پیرامون لغو یا توقیف عناوین تحریمی علیه جمهوری اسلامی در جریان است، توافق‌هایی تاکنون حاصل شده اما اعلام توافقات مشروط به لغو یا توقف همه تحریم‌هایی است که علیه ایران اعمال شده از جمله تحریم‌های بانکی، بیمه، دریایی، نفتی و غیره.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات عباس عراقچی در نشست اخیر کمیسیون، اظهار کرد: شرط جمهوری اسلامی ایران لغو تمام تحریم‌ها است و مذاکرات هم بر همین اساس انجام گرفته و در جریان است. عراقچی همچنین یادآور شد که ایران اعلام آمادگی کرده که پس از رفع یا لغو تمام تحریم‌ها و راستی آزمایی به تعهدات برجام باز می‌گردد.

حیدری افزود: به نظر می‌رسد که تصمیم گیری در مورد موضوعات خاص بلاتکلیف مانده و این آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند و نظر خود را درباره لغو تمام تحریم‌ها اعلام کنند. مواضع جمهوری اسلامی ثابت و غیر قابل تغییر است.

وی با بیان اینکه هر زمان توافق نهایی شود، اطلاعات در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: مسئول ارشد تیم مذاکره کننده با سفر اخیر خود به ایران گزارش مفصلی درباره موضوعات مطرح در مذاکرات به نمایندگان ارایه داد و گفت که نهایی شدن توافق در دور جدید مذاکرات قطعی نیست هرچند مراقب هستیم که مذاکرات فرسایشی نشود.

نظر شما