شناسهٔ خبر: 170725 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازدید فراکسیون مناطق محروم از تکاب و سقز/ فرودگاه سقز پس از ۱۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده

سیدعلی موسوی نماینده ملکان رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس گفت: در بازدیدی که از تکاب و سقز داشتیم ضمن آشنایی با ظرفیت‌های این مناطق با مشکلات مردم آنجا نیز آشنا شدیم که از جمله این موارد فرودگاه بین المللی سقز بود که ۱۰ سال است هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

به گزارش «نماینده» سید علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید فراکسیون مناطق محروم از سقز و تکاب گفت: در جریان بازدید با تکاب از وجود معادن طلا و مس این منطقه آشنا شدیم که البته متأسفانه با وجود این معادن طلا مردم این منطقه در محرومیت به سر می‌برند.

وی افزود: لازم و ضروری است تا ضمن بهره‌برداری از این معادن زمینه برای اشتغال نیروهای بومی تکاب فراهم شود تا بخشی از مشکل بیکاری مردم این منطقه نیز رفع شود.

رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس اظهار داشت: همچنین در روزهای گذشته بازدیدی از شهرستان سقز در استان کردستان داشتیم و از نزدیک در جریان مشکلات و محدودیت‌ها و همچنین ظرفیت‌های این شهرستان قرار گرفتیم.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که از طریق هوایی از آن بازدید به عمل آمد و ما از آن عسکبرداری کردیم پروژه فرودگاه ببن المللی سقز بود که ۱۰ سال است در حال ساخت است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: اگر فرودگاه بین المللی به بهره‌برداری برسد به توسعه استان کردستان کمک قابل توجهی خواهد کرد و زمینه‌ساز پیشرفت این استان خواهد شد.

رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس اظهار داشت: برنامه ما در فراکسیون مناطق محروم شناخت ظرفیت‌ها و مشکلات و محدودیت‌های مناطق محروم و انعکاس آن به دستگاه‌های مسئول و مطالبه‌گری برای حل مشکلات این مناطق است.

موسوی خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه‌های فراکسیون بازدید از مناطق محروم استان بوشهر در دستورکار ما قرار دارد.

نظر شما