شناسهٔ خبر: 170715 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون امنیت ملی:

لغو روادید با کشور های همسایه در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار بگیرد

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار اشت: لغو روادیدبا کشورهای همسایه و تسهیل در رفت آمد باید زودتر از این ها در اولویت دستگاه دیپلماسی قرار می گرفت.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به مذاکرات انجام شده با عراق برای لغو روادید تصریح کرد:امروز مرز در دنیا تنها برای مشخص کردن حدود سرزمینی کشورها است و در کشورهای پیشرفته ارتباطات مرزی از طریق لغو روادید تسهیل شده است.

وی افزود:مرز یک فرصت است و ما باید با همسایگان خود از جمله عراق و آذربایجان و به تدریج سایر همسایگان پیمان های لغو روادید را به امضا برسانیم تا شرایط برای گسترش تجارت و توسعه گرشگری فراهم شود و امنیت پایدار مرزی در دو سوی مرز ایجاد شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با لغو روادید و تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران کشورهای متعهد به تأمین امینت ایران می شوند، در واقع وقتی سرمایه کشورهای همسایه در ایران انباشته شده باش،د امنیت ایران نیز برای آنها مهم خواهد شد و پروژه ایران‌هراسی صهیونیست ها به مخاطره خواهد افتاد.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: چگونگی اجرایی کردن پیمان لغو روادید به نحوه توافقات و مذاکرات دو کشور وابسته است اما تجار و بازرگانان و همچنین مرز نشینان از اولویت بیشتری برخوردار هستند و می توان به شکل تدریجی توافق را انجام داد.

نظر شما