شناسهٔ خبر: 170712 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فیروزی:

دولت سیزدهم معدن را از حاشیه به متن بیاورد

حجت الله فیروزی فسا سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گویداستفاده از معادن راکد و صادرات محصولات معدنی می‌تواند بسیاری از نیازهای ارزی کشور را تامین کند.

به گزارش «نماینده» حجت الله فیروزی درباره چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در حوزه صنعت، گفت: ایجاد انگیزه برای جذب سرمایه گذاران خارجی و ترغیب ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران یکی از نیازهای کشور در شرایط کنونی است.

* تسهیل صدور مجوز کسب و کار با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در وهله نخست باید زمینه تسهیل صدور مجوز کسب و کار را فراهم کرد از سوی دیگر رفع مشکلات شهرک صنعتی و استفاده ظرفیت ۱۰۰ درصدی آنها، سهولت در پرداخت تسهیلات بانکی و... از جمله دیگر موضوعوعات مهم برای جذب سرمایه‌گذار است.

*ساماندهی نرخ فولاد، قیمت تمام شده خودرو و لوازم خانگی را کاهش می‌دهد

وی ساماندهی بازار فولاد را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم دانست و اضافه کرد: از آنجا که مواد اولیه بسیاری از صنایع داخلی فولاد است، ساماندهی این حوزه به ویژه در حوزه عرضه و قیمت‌گذاری می‌تواند منجر به بهبود وضعیت سایر صنایع شود زیرا بهای فولاد در قیمت تمام شده خودرو، لوازم خانگی و.. اثرگذار است.

* افزایش تیراژ تولید و ارتقا کیفیت خودرو چالش پیش روی دولت سیزدهم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت سیزدهم باید رفع مشکلات صنعت خودروسازی را به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود در دستورکار قرار دهد، ادامه داد: افزایش تیراژ تولید، ارتقا کیفیت، عمل به تعهدات خودروسازان و تبدیل خودرو به کالایی مصرفی نیاز امروز جامعه است.

*تامین سرمایه در گردش موجب تولید و اشتغال می‌شود

به زعم فیروزی دولت باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی که در حال حاضر با ظرفیت ۱۰۰ درصدی مشغول به فعالیت نیستند را تامین کند، با تحقق این مهم جهشی مناسبی در تولید و اشتغال رخ می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن توجه به پتانسیل معادن را یکی دیگر از ضرورت‌ها در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: استفاده بهینه از معادن راکد و صادرات محصولات معدنی می‌تواند بسیاری از نیازهای ارزی کشور را تامین کند.

نظر شما