شناسهٔ خبر: 170709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

انتخابی هوشمندانه

جوکار در شرایطی که چشم ناظران سیاسی به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است ما با دو گروه از مخالفان مشارکت عمومی و گسترده مردم مواجهیم.

«نماینده»/ محمدصالح جوکار - رئیس کمیسیون شوراها: دسته اول دشمنان انقلاب اسلامی هستند که با طراحی‌های صهیونیسم جهانی، غرب و در رأس آنها آمریکا در تلاشند تا جلوی اقتدار و عزت مردم ایران را بگیرند.

گروه دوم کسانی هستند که داخل کشور مشغول فعالیتند و به‌نوعی بلندگوی رسانه‌های خارجی شده‌اند.

هدف آنها تزریق ناامیدی به جامعه است. از سوی دیگر آنها درصدد القای این شبهه هستند که رئیس‌جمهور در ایران اسلامی کاره‌ای نیست.

مخالفان مشارکت گسترده مردم در انتخابات به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند دولتی کارآمد و انقلابی روی کار بیاید تا مشکلات حل شود.

آنها این‌گونه توجیه می‌کنند که مردم در دوره‌های گذشته هم حضور فعال و مسؤولانه داشتند اما این مشارکت تأثیری در زندگی مردم نداشته است.

مردم هوشیار ایران حتما به این نکته توجه دارند که حضور آنها آینده و منافع‌شان را تضمین می‌کند و اگر برخی تجربه‌ها موفق نبوده، دلیل آن انتخاب نادرست بوده است.

به هر صورت در ادوار گذشته افرادی آمدند و شعارهایی دادند و نظر مردم را به‌واسطه وعده‌هایی به‌سوی خود جلب کردند اما واقعیت آن است که این افراد اساسا در جایگاه ریاست جمهوری نبودند و مرتبه‌ای پایین‌تر از به‌دست گرفتن این جایگاه داشتند بنابراین باید گفت مسبب وضعیت امروز و شرایط نابسامان اقتصادی در کشور این افراد بودند.

مردم باید توجه داشته باشند عرصه رقابت میدانی برای حاشیه سازی و توهین به دیگر رقبا نیست بنابراین حضور مردم پای صندوق‌های رأی در روز ۲۸خرداد و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به‌منزله ایجاد یک قدرت سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و زمینه را برای احقاق حقوق‌مان در عرصه بین‌المللی فراهم می‌کند.

مشارکت بالای مردم تأمین‌کننده منافع آنهاست و اگر مشارکت جدی نداشته باشیم و رئیس‌جمهور با آرای بالایی انتخاب نشود، قدر مسلم است که منافع ما در عرصه داخلی و خارجی به خطر می‌افتد.

حضور در انتخابات اهمیت زیادی دارد، چون مدیران آینده کشور هم در عرصه عالی‌ترین مقام اجرایی کشور با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخاب مدیریت کلان در حوزه شهر و روستا به‌واسطه حضور در انتخابات شوراها معین می‌شوند.

حضور گسترده مردم نقش تعیین‌کننده در اداره امور جامعه دارد و انتخاب مدیران آینده بارأی بالا پشتوانه محکمی برای آینده نظام جمهوری اسلامی در چهار سال آینده است.

نظر شما