شناسهٔ خبر: 170705 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوروزی:

آزادسازی قیمت سبوس گندم به گرانی مجدد لبنیات منجر می شود

رحمت الله نوروزی431 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آزادسازی قیمت سبوس گندم در شرایط کنونی منطقی نیست برای این اقدام دولت باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

به گزارش «نماینده» رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم ستاد تنظیم بازار در زمینه آزادسازی قیمت سبوس گندم و تاثیر بر افزایش قیمت لبنیات، گفت: آزادسازی قیمت سبوس گندم در شرایط کنونی منطقی نیست برای این اقدام دولت باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سه سال اخیر قدرت خرید کارگران، کشاورزان، اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به شدت کاهش داشته است. افزایش قیمت شیر و لبنیات سلامت جامعه را با مخاطره روبه‌رو می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: هزینه درمان جامعه بر عهده دولت است و به هر میزان که به سفره و تغذیه سالم جامعه توجه نشود مخارج درمان برای دولت افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یارانه نقدی پرداختی به خانوارها در حال حاضر ارزشی ندارد و نمی‌تواند تاثیری بر سلامت داشته باشد، عنوان کرد: آزادسازی قیمت سبوس و افزایش قیمت شیر باعث حذف لبنیات از سفره مردم می‌شود.

نظر شما