شناسهٔ خبر: 170701 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بی صداقتی دولت در ماجرای بنزین / بیشتر بندهای FATF در کشور در حال اجرا است

حسین رئیسی  نماینده مردم میناب در مجلس گفت: اقای همتی در سال ۹۸ بنزین ۵ هزار تومانی و گازوئیل هزار تومانی را پیشنهاد کرده و حال که با مردم مواجه می‌شود جور دیگری مطالب را بیان می‌کند.

به گزارش «نماینده» حسین رئیسی نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماجرای گرانی بنزین در آبان ۹۸ همانطور که آقای رئیسی اشاره کرد تصمیم در این باره در دولت گرفته شده و پس از ابلاغ، این موضوع به اطلاع سران دو قوه دیگر در شورای هماهنگی سران قوا رسید.

وی افزود: از سوی دیگر بیان این نکته ضرورت دارد در آن زمانی که تصمیم‌گیری‌ها درباره افزایش قیمت بنزین در دولت انجام می‌شد آیت‌الله رئیسی ریاست قوه قضاییه را برعهده نداشت و پیش از ریاست وی بر قوه قضاییه تصمیم‌گیری‌ها در این باره انجام شده بود.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای همتی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در سال ۹۸  بنزین ۵ هزار تومانی گازوئیل هزار تومانی را پیشنهاد کرده بود که نامه وی در این باره موجود است اما امروز که با مردم مواجه می‌شود جور دیگری مطالب را بیان می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: اینگونه رفتار و گفتار مقامات دولتی ما نشان‌دهنده بی‌صداقتی آنها با مردم است و به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.

وی افزود: از سوی دیگر در تبلیغات انتخاباتی خود بحث FATF را مطرح می‌کند و می‌گویند که با اجرای FATF گشایش اقتصادی و بانکی ایجاد می‌شود اما مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح مربوط به این کنوانسیون‌ها را تصویب نمی‌کند و در صحبت‌های خود آقای جلیلی را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد خطاب قرار می‌دهند و سعی دارند او را در این زمینه مقصر جلوه دهند اما به هیچ‌وجه به این نکته اشاره نمی‌کنند که بیشترین بندهای این کنوانسیون‌ها در کشور هم‌اکنون در حال اجرا است.

نظر شما