شناسهٔ خبر: 170677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

علیزاده برمی:

حزب الله اجازه نمی‌دهد بحران لبنان به جنگ داخلی تبدیل شود

علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:حزب الله اجازه نمی دهد بحران لبنان به جنگ داخلی تبدیل شود اما لازم است این معضل هرچه سریع تر با نقش آفرینی کشورهای دوست و البته با دست مردم این کشور حل شود.

به گزارش «نماینده» علی اکبر علیزاده برمی با اشاره به تشدید بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان ناکامی حاکمیت این کشور در حل آن اظهار داشت: بدون شک دشمنان ملت لبنان از تعمیق بحران در این کشور خرسند هستند اما شرایط امروز این کشور متفاوت با شرایط سالهای گذشته افغانستان در روزگار از دست دادن احمد شاه مسعود فقید و افتادن به ورطه جنگ است. 

وی افزود:امروز حزب الله لبنان قدرت و مقبولیت بالایی درلبنان دارد و اجازه نمی دهد مشکلات داخلی باعث سوء استفاده دشمنان شود از طرفی هم رژیم صهیونیستی و عربستان هرکدام خود گرفتار مسائل داخلی و ضعف هستند و توان ورود به چالش جدیدی را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد:عربستان دریمن دچار گرفتاری و شکست شده است و به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است و صهیونیست ها هم در جنگ اخیر خود در نوار غزه ضعف خود را نشان دادند و این روزها هم درگیر مسائل داخلی هستند و توان درگیری با لبنان را ندارند اما بی شک هرچه سریعتر مسأله لبنان باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست و هم پیمان لبنان و مجلس این کشور اگر خواست ملت و حزب الله بر این باشد آماده کمک برای اصلاح ساختار داخلی و اقتصادی با کمک و مشارکت لبنانی ها هست و وضع موجود قطعاً شایسته نگین خاورمیانه نیست.

نظر شما