شناسهٔ خبر: 170637 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

حضور هوشمندانه مردم در انتخابات

عباس زاده مشکینی جمهوری اسلامی ایران دارای یک نظام مردم‌سالار دینی است و محصول انقلاب اسلامی ایجاد بزرگ‌ترین نظام دموکراتیک برمبنای تفکر اسلامی در سطح دنیاست.

«نماینده»/ محمود عباس‌ زاده‌ مشکینی - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: درتمامی نظام‌ های مردم‌ سالار، اقتدار کشور محصولی است که در کارخانه به نام صندوق‌های رای به‌دست می‌آید.

در چنین شرایط اقتدار کشور نیز درون‌زا و غیروابسته به قدرت‌های خارجی است. طبیعا در چنین شرایطی هر تفکر، رفتار، عمل و رویه‌ای که در کاهش مشارکت عمومی در انتخابات تاثیرگذار باشد در راستای منافع ملی نیست و این بحثی کاملا منطقی و مبتنی بر دلیل و برهان است.

در عین حال باید توجه داشت شرایطی که در آرایش صحنه انتخابات پیش آمده، باعث شده برخی فرصت پیدا کنند و حرف‌هایی در جهت سرد کردن فضای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۱۴۰۰ بزنند.

شواهد حاکی از این است که دولت دوازدهم و حاملان گفتمان تکرار از وضعیت پیش‌آمده بسیار خرسندند. به این علت که رویکردها و عملکردهای دولت روحانی طی هشت سال اخیر مبین ناکارآمدی و ناکامی در تحقق مطالبات مردم بود، این رویه باعث شد متاسفانه اعتماد مردم مورد خدشه و آسیب قرار بگیرد.

بر این باورم که اگر این جریان سیاسی می‌توانست با نامزدهای خوش‌اقبال خود پای به عرصه میدان رقابت بگذارد حتما با رای قاطع مردم رد می‌شد.

حال با چنین شرایطی آنها با جوسازی‌هایی که می‌کنند دست پیش را گرفتند که پس نیفتند. این جریان سیاسی طی ۳۲ سال گذشته مدیریت قوه مجریه کشور را به‌دست داشت و به‌نوعی اختیارات این قوه بیش از سایر قوا بود و بنابراین آنها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

در عین حال باید توجه داشت به‌رغم همه کارشکنی‌ها و فضاسازی‌هایی که در مسیر دعوت مردم به مشارکت عمومی و حضور گسترده در پای صندوق‌ های رای صورت می‌گیرد باز هم مردم ما هوشمند و باذکاوتند و اهمیت حضور حماسی را در بازتولید قدرت ملی می‌دانند و هیچ‌وقت از مسیر انقلاب خارج نشدند.

آحاد جامعه در ایران اسلامی در پی تقویت جبهه انقلاب و جمهوری اسلامی هستند و از انقلاب دفاع می‌کنند و در پی تحقق شعارها و آرمان‌های جمهوری اسلامی مبتنی بر استقلال، آزادی و عدالت هستند. مردم ایران بهتر از مسؤولان می‌دانند که اهمیت حضور و شرکت در انتخابات و مشارکت بالا برای تولید قدرت ملی از چه اهمیتی برخوردار است. از این‌رو ‌پیش‌بینی می‌کنم جامعه ایرانی مثل قبل با حضور فعالانه در عرصه انتخابات، گرمی‌بخش فضای سیاسی باشد.

بنابراین ضروری است ملت ایران روز ۲۸خرداد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پای صندوق‌های رأی حضور حماسی پیدا کنند.

طبعا این حضور گسترده در اقتدار جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی خواهد داشت و به دنیا نشان می‌دهد مردم ایران اسلامی همیشه و در همه حال برای آبادانی و عزت کشور به میدان می‌آیند و نمایشی شگفت‌ از اقتدار ملی را به نمایش خواهند گذاشت.

نظر شما