شناسهٔ خبر: 170630 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دست کسانی که به فکر تیر خلاص به مشارکت انتخاباتی مردم بودند رو شده است

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت:‌ دست کسانی که در صدد زدن تیر خلاص به مشارکت انتخاباتی مردم بودند رو شده است؛ کسانی که ۸ سال تمام، سعی کردند با عملکرد منفی شان که بعضا عمدی هم بود، نارضایتی را به اوج رسانده و ماهی دلخواهشان را صید کنند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه در شرایطی برگزار می‌شود که وضعیت کشور مخصوصا از بعد اقتصادی دچار مشکلات عدیده ای شده است. مهمترین طرح دولت روحانی یعنی برجام به شکل رقت آوری ناکام مانده است.

وی افزود: خروجی وضعیت نامناسب اقتصادی بروز نارضایتی عمومی است. نشانه های این نارضایتی، از همان دی ماه ۹۶ بروز پیدا کرد که با شدت بیشتری در ابان ۹۸ در معرض دید عمومی قرار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت نتوانست با مدیریت صحیح ، بحث افزایش قیمت بنزین را عملیاتی کند. آبان ۹۸ تیر خلاص اعتماد عمومی به دولت روحانی بود. اما این یک روی سکه است چرا که عوارض نارضایتی عمومی در بعد اقتصادی ، به صورت کاهش تمایل شهروندان برای مشارکت سیاسی خود را نشان خواهد داد. یعنی شهروندان به این نتیجه می رسند که فایده ندارد یا چه فایده؟

موسوی لارگانی ادامه داد:‌ اگر چه ملت ایران طی ۴۲ سال گذشته هرگز تحت تاثیر کینه توزیها و دشمنی های امریکا و صهیونیسم صحنه را خالی نکرده و همواره در همه عرصه ها حضور پر رنگ داشتند، اما این بار عملکرد دولت روحانی به گونه ای بوده که قاطبه ملت، وخیم شدن شرایط اقتصادی را ، نه ناشی از تداوم دشمنی های دشمنان که ناشی از بی تدبیری شدید دولت و فساد همه جانبه ای می بینند که متاسفانه سرچشمه آن باز هم در دولت قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: تحریم که چیز جدیدی نیست. از سال ۵۷ تاکنون با شدت اعمال شده و در دوره هایی کمتر یا بیشتر شده است. بیش از ۴ دهه انواع تحریم ها ، با انگیزه زمین زدن انقلاب ، نظام و حتی کلیت کشور ایران به اجرا گذاشته شده است. اما طی چند سال اخیر چه اتفاقی افتاد که با چنین مشکلات عجیب و غریبی مواجه شدیم؟

موسوی همچنین یادآور شد: کشور ما تا پیش از دوره روحانی با مشکلاتی چون بیکاری و عدم رشد مناسب اقتصادی مواجه بود. یعنی مثلا باید نرخ بیکاری تک رقمی می شد، اما بین ۱۲ تا ۱۴ درصد بوده است. یا طبق سند چشم انداز، رشد اقتصادی ۸ درصد پیش بینی شد اما رشد اقتصادی ۳ یا ۴ درصدی داشتیم. اما در دوره روحانی چنان به عقب پرتاب شدیم که سطح دغدغه اقتصادی کشور از مشکلاتی چون بیکاری یا عدم رشد مناسب اقتصادی ، به تامین معیشت تقلیل پیدا کرد. یعنی روحانی کاری کرد که مردم صرفا در فکر تامین نان شب خانواده باشند. نرخ رشد، کاملا منفی شد، بیکاری غیر رسمی اعداد عجیب و غریبی را نشان می دهد که بعضا بالای ۲۵ درصد هم محاسبه شده است، کارخانجات و مراکز تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: فساد دولتی در حوزه واگذاری ها و تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به فاجعه ای بی انتها تبدیل شد. مدیران نالایقی بر سر کار آمدند که کاری جز خلق رانت‌های چند ده هزارمیلیارد تومانی برای خود و نورچشمی ها تعریف نکردند. 

وی تصریح کرد: نمونه‌هایی از آن در همین اصفهان خودمان قابل رصد است. فولاد مبارکه یکی از بزرگترین نمونه های عینی و مصداق بارز فساد، نالایقی مدیریتی و حیاط خلوت شدن دولت است که ضررهای وارده به سهامداران بالغ بر هزاران میلیارد تومان است. در این پرونده که به فساد عظیم مشهور است پای اکثر سیاسیون و دولتمردان باز شده است و آقایان برای حفظ این صندلی به انواع روشها و پول پاشی ها روی آورده اند. متاسفانه شاهدیم که وزرایی که مسئولیت دارند به جای پاسخگو بودن در پیشگاه ملت ، بیشتر تابع برخی سیاسیون فاسد و یا نهاد ریاست جمهوری هستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش بیان کرد: نتیجه این شد که در هیچ دوره ای ما با چنین سقوط اقتصادی مواجه نبودیم. تقلیل دغدغه ها از بحث بیکاری و رشد اقتصادی ، به معیشت و گرسنگی موضوعی نیست که افکار عمومی به سادگی از کنار آن بگذرد. چنین انهدام اقتصادی با انگیزه های مطلق سیاسی به اجرا گذاشته شد و دقیقا مصداق پروژه نفوذ است که مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته با نگاه تیزبینانه به آن اشاره کردند.
 
وی بر همین اساس اضافه کرد: لذا مردم از وضع موجود بشدت ناراضی شده و مطالباتی مطرح کردند که این مطالبات بحق است. یعنی چه که پس از ۴۲ سال بگوییم مردم برق ندارید، بروید صف مرغ و گوشت و یا میوه نخورید و کم بخورید!! یا عمدا در ایام نوروز همه چیز را رها کرده تا دوباره همه گیری عارض شود! دنبال چه هستید؟ چرا اینچنین عامدانه اوضاع را خراب می کنید؟ بر فرض جایی آتش گرفته است، آیا بر آن آتش آب می ریزند که خاموش شود یا بنزین می ریزند که ملتهب تر شود؟ متاسفانه دولت روحانی بر آتش نارضایتی ملت بنزین ریخت و آنرا مشتعل تر نمود.
 
موسوی لارگانی اضافه کرد: مسبب این وضع دولتی است که با این رویکرد سر کار آمد که حل همه مشکلات حتی آب خوردن هم به خارج وصل است ، اما اخر سر نتوانست کاری کند و موجی از ناامیدی را در کشور کاشت. تازه ۷۰۰ تحریم ماقبل برجام را به ۱۵۰۰ تحریم بعد از برجام افزایش داد!!! در حقیقت دولت تدبیر و امید این دو واژه را پیش ملت عزیز ایران از اعتبار انداخت.
 
وی اظهار داشت: خوب حالا ما باید در چنین شرایطی انتخابات برگزار کنیم. انتخابات مجلس یازدهم در اسفند ۹۸ در همین شرایط برگزار شد، حالا انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی که حتی بدتر از سال ۹۸ است، برگزار خواهد شد.

نماینده مردم فلاورجان در همین راستا عنوان کرد: چنین رویکردی یک قربانی بیشتر ندارد، آن هم دولت آینده است. یعنی دولت آینده هنوز روی کار نیامده دارد هزینه هایی پرداخت می کند که به واسطه عملکرد دولت فعلی خلق شده است. البته مجلس یازدهم به نوعی قربانی خرابکاری های دولت روحانی بوده است.

وی ادامه داد: ما این تجربه را در یکسال عملکرد مجلس یازدهم داریم. در مجلس یازدهم با دولت خسته و بیحالی مواجه بودیم که حتی دوست داشت مجلس یازدهم را هم زمین بزند. برای همین تا توانست در کار مجلس کارشکنی کرد. چرا که می دانست مجلس یازدهم به واسطه مصالح بالاتری ، بنای استیضاح رییس جمهور را ندارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌لذا دولت فعلی ریشه اعتماد عمومی را هدف قرار داده است. حالا برخی دوستان از جمله بنده اعتقاد داریم که در خشکاندن ریشه اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی عمدی در کار بوده است. 

وی همچنین تصریح کرد: در مجلس فریاد زدیم که ای مردم دارند ریشه را می زنند، دارند کاری می کنند که شما به کلیت کشور، حاکمیت و مسئولان بدبین شوید. نتیجه بدبینی هم باعث کاهش مشارکت سیاسی شهروندان از جمله در انتخابات خواهد شد و کاهش مشارکت هم طمع دشمنان را بیشتر کرده و پر روتر و وقیح تر می شوند. 

موسوی لارگانی عنوان کرد: ما در مجلس متوجه این توطئه بودیم. لذا بر این باور بودیم که ادامه دولت روحانی به صلاح نیست اما تحلیلها حاکی از این بود که برخورد شدید با این دولت و عزل روحانی ، ممکن است هزینه اش از فایده اش بیشتر باشد.به همین دلیل طرح استیضاح از اساس مطرح نشد و حتی طرح سوال از رئیس جمهور که طراحش حقیر بودم و حدود ۲۰۰ نماینده پای انرا امضا کردند ، فرصت طرح در مجلس پیدا نکرد. بنده معتقد بودم طرح سوال می تواند دولت از جمله شخص روحانی را تا حدی مهار کند چون محورهای طرح سوال به گونه ای بود که طبق قانون برای روحانی به واسطه تخلفات قانونی و عدم اجرای برخی اصول قوانین اساسی مستوجب پیگرد کیفری است. اما به هر حال مصلحت کلی براین قرار گرفت که این موضوع هم مطرح نشود. 

وی گفت: اما با این حال مجلس یک ورود کلیدی به بحث مذاکرات داشت. تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریمها به منزله روزنه امیدی در دل تاریک مذاکرات هسته ای عمل کرد. دولت بایدن خیال کرد می تواند برجام را باب میل خود تغییر داده و دوباره احیا کند. یعنی تحریم ها را بر ندارد، یک نیمچه امتیازی روی کاغذ بدهد و ایران را مجبور کند فراتر از برجام فعلی تعهدات جدید بپذیرد. اما مصوبه هسته ای مجلس این راه را بست. در حال حاضر می بینید که امریکا قدرت مانور چندانی ندارد چون می داند مصوبه هسته ای مجلس پشت دیپلماتهای ایران است و دیپلماتهای ایران نمی توانند این قانون را نادیده بگیرند. 

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:‌اگر رویکردمان را عوض کنیم، می شود بسیار بهتر از وضع فعلی عمل کرد. تغییر رویکرد هم با تغییر دولت امکان پذیر است. یعنی دولتی انقلابی در کنار مجلسی انقلابی که منافع ملی را لحاظ کند نه منافع حزبی و جناحی. برای اینکه چنین دولتی بر سر کار بیاید فرصت تاریخی ۲۸ خرداد پیش روی ملت ایران است. بنده مطمئنم ۲۸ خرداد ماه انتخابات پرشور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ دست کسانی که در صدد زدن تیر خلاص به مشارکت انتخاباتی مردم بودند رو شده است. کسانی که ۸ سال تمام، سعی کردند با عملکرد منفی شان که بعضا عمدی هم بود، نارضایتی را به اوج رسانده و ماهی دلخواهشان را صید کنند. اما خوشبختانه تمام این شعبده بازیها ، رنگ باخته و طرح ناراضی سازی در میانه راه به مانع خورده و ۲۸ خرداد هم تیر خلاص را از ملت دریافت خواهد کرد.

نظر شما