شناسهٔ خبر: 170605 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین

جلوه‌ اقتدار ملی

سلیمی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و مشارکت مردم در آن باید چند نکته را مورد توجه قرار داد.

«نماینده» / علیرضا سلیمی - عضو هیات رئیسه مجلس: نخست آن‌که مردم از عملکرد دولت گله‌ مندند و از سویی دیگر، دولت دوازدهم هم از ابزارهای خود برای رونق بازار انتخابات استفاده نمی‌کند.

در هر صورت، مشارکت مردم در انتخابات جزو عملکرد این دولت به حساب می‌آید و نمره‌ای اگر داده شود به حساب این دولت خواهد بود.

گذشته از این، حسب معمول در آستانه انتخابات نباید کاری کرد که آرامش روانی مردم مثلا به‌واسطه افزایش قیمت‌ها به هم بریزد. دولت باید برای تشویق مردم به منظور حضور در پای صندوق‌های رای، از ابزارهایی که دارد به شکل مطلوب استفاده کند.

از سویی دیگر، باید در نظر گرفت ما با یک امپراتوری رسانه‌ای شامل دشمنان داخلی و خارجی مواجهیم که از هر تلاشی برای سردتر کردن فضای انتخاباتی استفاده می‌کنند.

در این میان، کسانی هم هستند که حتی به واسطه رد صلاحیت شدن نامزدهای خودشان هم خوشحالند تا در صورت کاهش مشارکت، آن را به شورای نگهبان نسبت دهند.

واقعیت آن است مردم در حال حاضر دنبال نام‌ها چه از اصولگرایان و چه از اصلاح‌طلبان نیستند. در چنین شرایطی، گرچه برخی گزارش‌ها حاکی از گرم‌تر شدن فضای انتخاباتی است اما کافی نیست و روند گرم شدن فضای انتخاباتی نیازمند تدابیری است.

یک نکته این‌که، دولت از ابزارهای خود استفاده کند و با اقداماتش باعث افزایش امنیت روانی مردم شود. نکته دیگر این‌که، فعالان سیاسی هم باید به میدان بیایند و این بار ملی فکر کنند و به تشویق مردم برای حضور گسترده در انتخابات بپردازند.

مردم عزیز باید بدانند و می‌دانند شرکت در انتخابات یک کار ملی است و با حضور گسترده می‌توان امنیت و عزت کشور را بیمه کرد و باعث مایوس شدن دشمنان شد.

مشارکت گسترده، جلوه‌ای از اقتدار ملی است. همان‌گونه که اقتدار ملی ما به‌واسطه اصابت موشک به عین‌الاسد جلوه بیشتری پیدا کرد، حضور در انتخابات هم نمایش دیگری از این اقتدار است.

مردم باید در انتخابات حضور فعالانه داشته باشند تا راه شهیدان عزیز سلیمانی و فخری‌زاده تداوم پیدا کند. امروز کسانی می‌خواهند القا کنند رای مردم اثر ندارد.

افرادی که چنین تفکری دارند در حقیقت دلسوز مردم و کشور نیستند و صرفا حرف‌های دشمنان ایران را واگویه می‌کنند.

با حضور در انتخابات می‌توانیم مسیر را عوض و گذشته را جبران کنیم. اگر در خانه‌ای غبار روی آینه می‌نشیند، آینه را نمی‌شکنند بلکه غبار را می‌زدایند. الان آینه ملی را غبار گرفته و با حضور در انتخابات باید زنگار را از این آینه پاک کنیم.

نظر شما