شناسهٔ خبر: 170593 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس:

تذکر مجلس به آموزش و پرورش در خصوص اجحاف در حق نیروهای خدماتی

نجم آبادی عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با انتقاد از عدم توجه وزارت آموزش و پرورش به نیروهای خدماتی مدارس، تصریح کرد: متأسفانه صدای این عزیزان به کسی نمی‌‎رسد در حالیکه این افراد زحمتکش نه از مزایای کارمندی هستند نه از مزایای کارگری؛ شخص وزیر آموزش و پرورش باید برای ساماندهی این موضوع ورود کند.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی نجم آبادی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به خواسته و مطالبات نیروهای خدماتی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر این نیروهای خدماتی از تمامی مزایای فرهنگیان محروم بوده و کسی در آموزش و پرورش صدای این قشر مظلوم را شنوا نیست.

نیروهای خدماتی مدارس نه از مزایای کارگری بهره مند هستند و نه کارمندی

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه همسان سازی با حقوق دیگر همکاران فرهنگی  یکی از مطالبات به حق این عزیزان است، افزود: مشخص کردن وضعیت نیروها که آیا کارمند هستند یا کارگرند. اگر کارمند هستند باید مانند کارمندان دیگر حقوق و مزایا و شامل حال آنها بشود اگر کارگرند، افزایش حقوق ۳۹ درصدی باید شامل آنها بشود نه ۱۸ درصد؛ این مسئله جفا در حق این عزیزان است.

وی تصریح کرد: افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده و ویژه که شامل تمام نیروهای اداری و آموزشی شده باید شامل نیروهای خدماتی هم بشود.

محبی نجم آبادی با اشاره به کمبود ۲۵ هزار نیروی خدماتی در مدارس کشور، افزود: این مهم بار این کمبود نیرو را بر دوش عزیزان خدماتی شاغل دو چندان کرده و یک ریال حق الزحمه اضافی هم در این شرایط به آنها پرداخت نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، پرداخت نکردن وجه لباس، پرداخت نکردن نوبت دوم حقوق و قبول نکردن مدرک کارشناسی آن‌ها را از دیگر حقوق تضییع شده نیروهای خدماتی آموزش و پرورش برشمرد.

وی، تغییر سمت از خدماتی به آموزشی را یکی دیگر از مطالبات نیروهای خدماتی دانست و گفت: همچنین موظف کاری نیروهای شاغل ۳۶ ساعت بوده ولی این عزیزان۷۲ ساعت بدون هیچگونه حق الزحمه کار می‌کنند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: قطع کردن حق سرایداری از حکم و حذف کردن تفاوت تطبیق نیز از دیگر موارد اجحاف به این عزیزان است. در این رابطه به وزیر آموزش و پرورش تذکری داده شده که باید به این موارد رسیدگی شود؛ در صورت عدم توجه به این موارد از سایر ابزارهای نظارتی استفاده خواهیم کرد.

نظر شما