شناسهٔ خبر: 170587 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رحیمی جهان آبادی:

آمریکایی‌ها تحولات بین المللی را دیر درک می کنند/ ایران واقعیتی تاثیرگذار در معادلات خاورمیانه است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر تاریخ دیپلماسی آمریکایی ها را نگاهی بیاندازیم، مشاهده خواهد شد که در درک تحولات بین المللی همیشه عقب هستند.

به گزارش «نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی به ادعاهای وزیر امور خارجه مبنی براینکه « بعد از برجام ایران را در زمینه های دیگر پاسخگو می کنیم» اشاره کرد و گفت: زمانی که انقلاب چین رخ داد، آمریکایی ها پس از ۴۰ الی ۵۰ سال از این اتفاق متوجه شده اند که کشور چین قابل حذف از عرصه بین المللی نخواهد بود.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس افزود: ظاهرا در خصوص جمهوری اسلامی ایران هم به همین اشتباه مرتکب شده اند و پس از چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز متوجه نشده اند مسیری را که برای مهار و تغییر رژیم ایران به کار گرفتند نادرست بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: باید گفته شود چه آمریکایی ها بخواهند چه نخواهند، ایران یک واقعیت سیاسی خاورمیانه است؛ لذا اینکه وزیر امور خارجه آمریکا آرزوهای خود را بیان کرده ایرادی ندارد، بالاخره آرزوست، اما باید بدانند که ایران واقعیتی تاثیرگذار بر معادلات سیاسی خاورمیانه است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: ایران دارای ظرفیت های عظیمی از لحاظ سیاسی و اقتصادی بوده؛ جمهوری اسلامی ایران فشار حداکثری ترامپ را پشت سر گذاشته است؛ بنابراین اگر آمریکایی ها این واقعیات را درک کنند اشتباهی که درباره چین مرتکب شده اند را در خصوص ایران انجام نخواهند داد.

وی بیان کرد: اگر تاریخ دیپلماسی آمریکایی ها را نگاهی بیاندازیم، مشاهده خواهد شد که در درک تحولات بین المللی همیشه عقب هستند.

نظر شما