شناسهٔ خبر: 170543 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی لارگانی در نطق میان دستور:

خشکی زاینده‌رود نمادی از بی‌تعهدی و خلف وعده دولت ناکارآمد روحانی است

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کیفیت و کمیت فساد در دولت روحانی رکوردی بر جای گذاشته که ابدا قابل قیاس با گذشته نیست، گفت: دولت روحانی به تمام معنا مصداق بارز فساد و رانت است.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۱۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از بیش از ۵ میلیون نفر از مردم انقلابی، صبور، شجاع، شهیدپرور و کم توقع استان اصفهان چند کلامی با کاندیداهای ریاست جمهوری صحبت می کنم، گفت: در این روزها هر چه به صحبت ها و برنامه های شما عزیزان دقت کردم هیچ اثری از دردی سرطانی به نام زاینده رود خشک ندیدم لذا به صراحت می گویم که این بار اگر رای اصفهان را می خواهید راهش از مسیر زاینده رود می گذرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: احیای زاینده رود که کشاورزی، صنعت و گردشگری اصفهان پهناور به آن زنده است، در صدر خواسته های مردم استان از رییس جمهور آینده است. لذا آقای کاندیدای محترم! لطفا برنامه عملیاتی و زمان بندی شده برای احیای زاینده رود ارائه دهید که دیگر وعده و شعار قابل قبول نیست چرا که زاینده رود اکنون خشکیده است.

وی در ادامه خشک شدن زاینده رود را نمادی از بی تعهدی و خلف وعده دولت ناکارآمد روحانی دانست و افزود: روحانی وعده داد زاینده رود را زنده می کند اما اکنون بستری خشک شده و کویری برهوت را تحویل داده است. هر وجب از بستر کویر شده زاینده رود سندی از بی تقوایی سیاسی است.

موسوی لارگانی در ادامه با بیان اینکه حسن روحانی که در اجتماع بزرگ اصفهانی ها در ایام تبلیغاتی اش گفت این بار نوبت زاینده رود است، عنوان کرد: اما خود و دولتش جز وعده هیچ نکردند؛ در عوض اصفهان و صنایعش به گاو شیرده روحانی و نورچشمی های دولتش تبدیل شدند که نماد بارز آن فولاد مبارکه است؛ کاش برای روحانی و دفترش، وزرا و استاندارش، مردم اصفهان و زاینده رود هم به اندازه یک مدیر ناکارآمد و فاسد که در راس فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور قرار گرفته اهمیت داشتند. کاش استاندار و وزیر برای زاینده رود هم یقه می دردیدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با بیان این مطلب که ما مردم اصفهان توان نظاره بر خاموشی قلب و شاهرگ حیات استانمان را نداریم، اظهار کرد: آیا مطالبه مهم مردم اصفهان، نشدنی است که این چنین در برنامه های کاندیداها و مناظره ها مورد بی توجهی قرارگرفت؟ چرا موضوع مهمی مانند زاینده رود باید از سوی صداوسیما مغفول بماند. هر چند ثابت شده که برای برخی افراد در رسانه ملی، پول پاشی مدیران غیرقانونی و فاسد و تبلیغات شبانه روزی برای آنان، بیش از مطالبات و جلب اعتماد مردم اهمیت دارد.

وی افزود: در این سال ها شاهد بوده ایم که هر شخص فاسدی برای تبرّی از عملکرد فاجعه بارش با پول پاشی در رسانه ها و صدا وسیما ، یکه تازی می کند. تاسف بار است که یک مدیر متخلف با توزیع سالیانه بیش از ده‌ها هزار میلیارد تومان، بزرگترین مجتمع فولادی کشور و خاورمیانه را زمین گیر کرده اما به راحتی تریبون صدا و سیما را در اختیار گرفت.

موسوی لارگانی همچنین یادآور شد: وقتی مدیران صدا و سیما به نامه ها، نصایح دلسوزانه و تذکرات نمایندگان هیچ توجهی نکردند مجبور شدم در خصوص رویه نادرست آنتن فروشی به هر قیمتی صحبت کنم. مجلس انقلابی اجازه نمی دهد مدیران غیر قانونی و متخلف اینگونه از اعتماد عمومی مردم به صدا و سیما سوء استفاده کرده و حقایق را وارونه جلوه بدهند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه افزایش بی‌اعتمادی عمومی و عدم تحقق وعده‌ها، افسردگی و نارضایتی عمومی را به همراه دارد عنوان کرد: در شرایطی قرار داریم که هیچ‌کس نمی‌تواند حتی برای چند ساعتِ پیش‌رو، آینده کسب و کارش را پیش‌بینی کند. مردم از بس اطلاعات نادرست و دروغ از بعضی مسئولین شنیده اند، اعتمادشان سلب شده است. دولت روحانی همه رکوردهای رشد منفی اقتصادی را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: به اینها سرطان فساد را هم اضافه کنید. نمی خواهم بگویم در گذشته با مقوله فساد مواجه نبودیم. اما کیفیت و کمیت فساد در دولت روحانی رکوردی بر جای گذاشته که ابدا قابل قیاس با گذشته نیست. دولت روحانی به تمام معنا مصداق بارز فساد و رانت است. اشتهای این دولت به گونه ای است که روی مراکز با گردش مالی بالا دست می گذارد.

موسوی لارگانی همچنین با بیان اینکه نفت، پتروشمی، فولاد، ذخایر ارزی بانک مرکزی، بورس و صنعت خودرو بسیار مورد علاقه مدیران دولت روحانی بود، تأکید کرد: گزاف نیست اگر بگوییم مدیران دولت روحانی شیره جان این صنایع و مراکز را مکیده و متاسفانه چیز زیادی باقی نگذاشته اند. فقط به یکی از این بلایای روحانی اشاره می کنم و آن هم بورس است. البته مردم در بحث بورس از قوای قضائیه و مقننه انتظاری بیش از چند سخنرانی و توییت و مصاحبه داشتند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس یازدهم با یادآوری این مطلب که در بازار سرمایه ایران فسادی بزرگ رخ داده که نتیجه اش سلب اعتماد سهامداران شد، اذعان کرد: صحبت از رقمی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که در رقابت های انتخاباتی نیز از سوی تعدادی از کاندیداها به صراحت این رقم عنوان شد.

وی اضافه کرد: در موضوع حقوقی های بورس لازم به ذکر است ۹۰ درصد حقوقی ها شرکت هایی هستند که وابسته به دولت هستند و بیشترین فساد مربوط به ۱۹ ‌نماد تاثیرگذار و مهم بازار سرمایه است که فقط این ۱۹ نماد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در اوج فروخته اند اما در این ریزش کمتر از  ۹ هزار میلیارد تومان خرید داشته اند.

موسوی لارگانی همچنین در پایان در باب انتخابات به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر نابسامانی، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت‌ها وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد نه با شرکت نکردن در انتخابات . البته مردم بسیار آگاهند که صف مرغ و روغن، بی ارزش شدن پول ملی و پاسپورت ایرانی، پودر شدن سرمایه ملت در کوره پولسوزی بورس، تعطیل شدن صنایع و کارخانجات، چند برابر شدن قیمت خودرو بی کیفیت ایرانی و شرطی شدن اقتصاد کشور نتیجه یک انتخاب غلط بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حالا که این فرصت ایجاد شده که با روی کار امدن یک دولت انقلابی، جوان و حزب اللهی، ریشه های فساد در دولت خشکانده شود، خاطرنشان کرد: همه باید با حضوری پرشور و آگاهانه در انتخابات ۲۸ خرداد، یک نه بزرگ به استمرار اشرافیت در دولت بگوییم . تنها راه حل برون رفت از شرایط فعلی، شرکت مردم در انتخابات است؛ ما نیاز به یک رئیس جمهور داریم نه یک رئیس دولت. هرگاه جمهوریت و اسلامیت هر دو مورد توجه قرار گیرد مشکلات به حداقل خواهد رسید. ان شاء الله با حضور چند ده میلیونی ملت پای صندوق های رای، شاهد پیروزی قاطع جریان انقلاب در انتخابات خواهیم بود.

پایان پیام/

نظر شما