شناسهٔ خبر: 170538 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حضور نمایندگان زن انجمن های ارامنه در فراکسیون زنان مجلس

فراکسیون زنان نمایندگان زن انجمن های ارامنه به منظور بیان مطالباتشان در نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.

به گزارش «نماینده» نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز با حضور نمایندگان زن انجمن‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، حقوقی ارامنه، کلیساها و باشگاه ورزشی آرارات به منظور بیان مشکلات و مطالبات آن‌ها برگزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری برای جامعه ارامنه از اهمیت به سزایی برخوردار است

آرا شاوردیان در ابتدای این نشست، گفت: جامعه ارامنه از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته در عرصه های مختلف اعم از دفاع مقدس، سازندگی و علمی حضوری فعال داشته اند.

نماینده مردم مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس ادامه داد: امروز نمایندگانی از انجمن های ارامنه در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، حقوقی و دینی در این نشست حضور پیدا کردند ضمن اینکه موفقیت های کنونی ارامنه مرهون زحمات بانوانی است که به صورت شبانه روزی در این انجمن ها فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: اغلب انجمن های خیریه ارامنه توسط بانوان اداره می شود ضمن اینکه این قشر نقش مهمی در برگزاری مراسم های مذهبی و اداره امورات کلیساها نیز ایفا می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها فرصت خوبی برای حضور ارامنه جهت تعیین سرنوشت خود بوده به همین دلیل از اهمیت به سزایی برخوردار است کما اینکه براساس آمار رسمی مشارکت آن ها در انتخابات مجلس یازدهم ۶۵ درصد بوده است ضمن اینکه ارامنه همیشه در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال دارند.

ارتباط بین نمایندگان انجمن های ارامنه با فراکسیون زنان تداوم می یابد

فاطمه قاسم پور در ابتدا به تشریح روند قانونگذاری و نظارت مجلس و نحوه ورود فراکسیون زنان به مسائل مرتبط با حوزه زنان و خانواده پرداخت و گفت: شناسایی خلاءهای حقوقی و تقنینی در حوزه زنان و  خانواده و پیگیری موضوعات اجتماعی از مهم ترین اقدامات این فراکسیون است که از طریق ارتباط مستقیم با اقشار مختلف به شناسایی دغدغه ها و نیازمندی های آن ها پرداخته و در نهایت برای رفع آن ها تلاش می کنیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان انجمن های ارامنه حاضر در نشست ادامه داد: مشکلات موجود در مسیر تشکیل خانواده و چالش های ناشی از طلاق مهم ترین موضوعی است که در شرایط کنونی توسط این فراکسیون پیگیری می شود بنابراین از شما می خواهیم که گزارشی از این معضلات در بین جامعه ارامنه به این فراکسیون ارائه دهید.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مشکلات اقتصادی ریشه این معضلات بوده و همه اقشار جامعه را درگیر کرده است که امیدواریم بخشی از آن ها با تغییر مدیریت کشور رفع شود.

قاسم پور در پایان یادآور شد: رفع مشکلات زنان ارامنه در گرو تداوم این ارتباط بوده و قطعا فراکسیون زنان در جهت تحقق مطالبات شما تلاش خواهد کرد.

اتحاد بین مسلمانان و سایر ادیان باعث تسریع روند تحقق اهداف کشور می‌شود

عفت شریعتی کوهبنانی ضمن استناد به آیاتی از قرآن افزود: ما در آئین آسمانی و قرآنی خود توجه به جامعه بشریت را به طور چشمگیر پیگیری می کنیم کما اینکه خداوند در آیه ای از قرآن حضرت مریم (س) را خطاب قرار داده و وی را در پاکدامنی، عزت و بزرگواری می ستاید، همچنین در بخش دیگر از قرآن سعادتمندی بشر را در گرو عملکرد درست و مومنانه زن و مرد دانسته که هیچ امتیازی نسبت به هم ندارند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما نمایندگان کل زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، هستیم بنابراین تلاش می کنیم با علم و تعهد و اتحاد کشور را به سمت توسعه پیش ببریم ضمن اینکه عظمت ایران برای همگان است و تمام ادیان از آن بهره مند می شوند.

وی خطاب به نمایندگان زن انجمن‌های ارامنه، تصریح کرد: قطعا نظر و ارائه طریق از سوی شما نقش مهمی در پیشبرد اهدافمان در زمینه‌های مختلف خواهد داشت و فراکسیون زنان در حوزه تقنین و نظارت از آن‌ها بهره‌مند خواهد شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، در پایان با ارزیابی مثبت از تقارن نشست امروز با ولادت حضرت معصومه (س) از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ درخشش زنان در اسلام یاد کرد.

ضرورت تقویت زیرساخت های انجمن های ارامنه

فاطمه محمدبیگی در ابتدا از نمایندگان زن انجمن های ارامنه خواست تا آمار دقیقی از زنان سرپرست خانوار خود که با مشکلات معیشتی مواجه هستند به فراکسیون زنان مجلس ارائه دهند.  

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما و شما هموطن بوده و آرمان های مشترکی برای ارتقاء کشور در عرصه‌های بین المللی داریم بنابراین باید در این زمینه با اتحاد حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: ما ۱۵ نماینده زن در مجلس وکیل تمام زنان هستیم که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در این زمینه بار سنگینی را به دوش می کشیم ضمن اینکه در این دوره از مجلس مردان فهیمی در کنارمان هستند که برای رفع نیازهای زنان در حوزه تقنین یکپارچه رأی مثبت می دهند کما اینکه ارتقاء اعتبارات در حوزه توانمندسازی زنان در قانون بودجه، حمایت از بهزیستی، تعیین ردیفی برای درمان ناباروری و ارتقاء حقوق مادران و فرزندانشان و تسهیل روند ازدواج جوانان از مصادیق این همکاری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: ما ارتباط خوبی با اقلیت های دینی داشته و از مشاوره آن ها جهت رفع مشکلاتشان بهره مند می شویم کما اینکه بنده در قزوین از کلیساها بازدید کرده و مراجعان بسیاری از بین ارامنه دارم.

وی با تاکید بر اینکه ارتقاء تعامل بین نمایندگان زن مجلس و انجمن های ارامنه به تسریع روند مشکلات این قشر منتهی می شود، با استناد به حدیثی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی در سوریه فارغ از اینکه افراد دارای چه دینی هستند تعداد زیادی از زنان ایزدی و ارامنه را از چنگ داعش نجات داد.

محمدبیگی با یادآوری اینکه ارامنه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، تاکید کرد: جانفشانی این شهدا باعث شد که امروز با این اتحاد بتوانیم در کنار هم باشیم بنابراین ما وظیفه مهمی در جهت رفع مشکلات شما برعهده داریم.

وی افزود: ما هموطن بوده و زبان و فرهنگ مشترکی داریم بنابراین باید برای ارتقاء کشور در عرصه های مختلف تلاش کنیم.

رفع مشکلات کنونی کشور نگاه مادرانه زنان را می‌طلبد

سارا فلاحی در ابتدا ضمن یادآوری کمک‌های ملکیان مربی ورزشی وی که نقش موثری در موفقیت هایش در این حوزه داشته است، افزود: ما همه هموطن بوده و فصل‌ها و هویت مشترکی داریم بنابراین باید برای حفظ هویت ملی خود تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل زنان مشترک است، تصریح کرد: مسائل زنان وقتی به مسئله تبدیل شود راه حل نیز دارد بنابراین ما برای تحقق این مهم هم از بعد تقنین و هم نظارت تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان زن انجمن های ارامنه از آن‌ها خواست از طریق این تعامل مسائل خود را مطرح کنند چرا که با پیگیری آن ها همه جامعه منتفع خواهند شد.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم اکنون مشکلات اقتصادی مسئله بزرگ همگان  است ضمن اینکه دشمنان با ممانعت از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای در ایران برای ماندگاری این مشکلات تلاش می کنند چرا که آن ها می دانند ما به هیچ وجه به دنبال ساخت بمب هسته ای نیستیم و تنها با این کلید سعی داریم قفل های اقتصادی را باز کنیم.

وی افزود: ارتقاء ایران آرمان مشترک ما است ضمن اینکه زنان در این بزنگاه چه به لحاظ علمی، چه اجتماعی، چه اقتصادی و چه سیاسی می توانند با نگاه خواهرانه و مادرانه به رفع مشکلات کمک کنند چرا که این قشر فارغ از دیدگاه های سیاسی به دنبال سازندگی بوده و در مدیریت اهل بخشش هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه همگی باید برای رفع مشکلات کشور دست در دست هم حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات پیش رو از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که تجربه نشان می دهد نباید در این زمینه انتخابی سطحی داشته باشیم ضمن اینکه این موضوع دردآوری است که مسائل سطحی برای تحقق مطالبات عمیق معرفی شوند.

فلاحی تاکید کرد: ما مطالبات بلندی داریم ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص) به این نکته اشاره فرمودند که از دامن زن، مرد به معراج می رود بنابراین برای سربلندی وطن باید دست روی زانوی زنان بگذاریم و بلند شویم ضمن اینکه در این مسیر نباید نگاه حذفی داشته باشیم و لازم است از لایه‌های مختلف هویتی بهره‌مند شویم.

وی افزود: کشور دارای ثروت‌های بزرگی است به همین دلیل تمام کشورهای دنیا با نگاه طمع به آن می‌نگرند ضمن اینکه در منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده زیرا سایر کشورهای همسایه دست در دست آمریکا داشته و دارای اقتصاد شکننده‌ای هستند بنابراین ما باید به داشته‌ها و نخبگان خود تکیه کنیم و چشم انداز بلندی را برای کشور تعریف کرده و با کمک یکدیگر ایران را بسازیم.

براساس این گزارش نمایندگان زن انجمن های ارامنه از مشکلات معیشتی در پی شیوع کرونا و تعطیلی اصناف و بنگاه های تجاری، افزایش قیمت کالاهای اساسی و اجاره بها مسکن، بیکاری تعداد زیادی از افراد به دلیل تعطیلی بنگاه های اقتصادی و واحدهای تجاری، مشکلات انجمن ها در تامین بودجه موردنیاز خود به ویژه برای انجام فعالیت های خیرخواهانه و حمایت از افراد کم درآمد یا فاقد درآمد، نیاز به تامین تجهیزات درمانگاه خیریه آودیسیان و مدارس ارامنه و محدودیت‌های استخدام این قشر که باعث مهاجرت آن ها به دیگر کشورها شده به عنوان مطالبات جامعه ارامنه یاد کردند همچنین از اعضای فراکسیون زنان مجلس خواستند در جهت رفع مشکلاتشان این ارتباط تداوم یابد.

پایان پیام/

نظر شما