شناسهٔ خبر: 170501 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نجف آبادی با اشاره به بازگشایی مدارس از مهر ۱۴۰۰

آموزش و پرورش روی قول وزارت بهداشت حساب کرده است

همایون نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه فاز سوم بالینی واکسن کرونا برای تمام سنین تزریق می‌شود تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش براساس قول وزارت بهداشت مبنی بر واردات انبوه واکسن برای واکسیناسیون معلمان وکادر آموزشی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش «نماینده» همایون سامه یح نجف آبادی در مورد حضور دانش آموزان از مهر ۱۴۰۰ در مدارس گفت: این ایده بسیار خوبی بوده که مدارس و دانشگاه‌ها از اول مهرماه باز می‌شوند و دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

واکسیناسیون در استان فارس متوقف شده است

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته متاسفانه آنچه با آن مواجه هستیم کمبود واکسن در کشور است، کما اینکه بر اساس آخرین اخبار واکسیناسیون در استان فارس  متوقف شده است.

چرا واردات واکسن کرونا قطع شده است؟

وی تصریح کرد: مسئولان قول‌هایی در خصوص واردات واکسن و خرید آن به صورت انبوه از سایر کشورها می‌دهند اما متاسفانه عملیاتی نمی‌شود، بنابراین وزارت آموزش پرورش هم بر اساس قول‌هایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده بود، برنامه‌ریزی کرده است.

نجف آبادی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون واردات واکسن کرونا به طور کل قطع شده است و افرادی هستند که دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اند اما دوز دوم برای تزریق به آنها در دسترس نیست به همین دلیل مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است.

وی اظهار کرد: آنچه در شرایط کنونی می‌توانیم به آن تکیه کنیم استفاده از واکسن داخلی کرونا است، کما اینکه تقاضای استفاده اضطراری از واکسن کوو ایران برکت داده شده است که امیدوارم وزارت بهداشت بتواند به صورت علمی آن را تایید کند و قبل از اینکه فاز سوم بالینی آن هم به اتمام برسد به تولید انبوه رسیده و برای عموم مورد استفاده قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: با این روش هم ما در تابستان در نهایت تنها بتوانیم به ۲۰ میلیون نفر واکسن کرونا تزریق کنیم که لازم است معلمان، کادر آموزشی و دانشجویان هم در بین آنها باشند. 

پایان پیام/

نظر شما