شناسهٔ خبر: 170451 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

آژانس بین المللی انرژی اتمی از افزایش ذخایر غنی سازی شده ایران مطلع بود

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: افزایش ذخایر غنی سازی با اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است، وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی کشور قانون مصوب مجلس را به آژانس اعلام کرده و آنها می دانند ایران طبق قانون چه اقداماتی را در دستورکار دارد.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در واکنش به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۶ برابر سقف برجام است، گفت: اقدام سازمان انرژی اتمی کشور برای ذخیره سازی اورانیوم و غنی سازی فراتر از آنچه که در برجام بوده طبق قانون اقدام راهبردی است، این قانون به دولت و به سازمان انرژی اتمی دستور افزایش درصد غنی سازی را با توجه به اینکه بدعهدی طرف های برجام داد. قانون تاکید دارد که در صورت بدعهدی اجباری برای ایران نسبت به رعایت محدودیت های هسته ای وجود ندارد و می توان نسبت به تامین نیازهای هسته ای اقدام کرد.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایطی که غربی ها منافع ایران را تامین نمی کنند طبیعی است که به نقطه اول و حتی فراتر بریم. افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده هشداری به طرف های مقابل بود که اگر از برجام خارج شوید و به تعهداتان عمل نکنید جمهوری اسلامی هیچ الزامی برای تحقق منافع آنها ندارد.

وی بیان کرد: افزایش ذخایر غنی سازی با اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شده است،  وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی کشور قانون مصوب مجلس را به آژانس اعلام  کرده و آنها می دانند ایران طبق قانون چه اقداماتی را در دستورکار دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مهلتی که شورای عالی امنیت ملی به آژانس برای بازرسی ها داده در چارچوب توافقات در مذاکرات است با این حال سازمان انرژی اتمی، ذخایر غنی سازی شده را طبق قانون اقدام راهبردی پیش برده است ناظران آژانس و سازمان ملل از این امر مطلع بوده و ایران پنهان کاری نکرده و آشکارا نسبت به تولید و ذخیره سازی اورانیوم اقدام کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده نشان می دهد ایران هر لحظه می تواند به نقطه اول برگردد، همچنین حامل این پیام بود که اگر طرف های برجام بخواهند به عهد شکنی ادامه دهند و با مصالح و منافع ایران بازی کنند، ما هم فرصت و توانایی آن را داریم که منافع خود را تامین کنیم.

پایان پیام/

نظر شما