شناسهٔ خبر: 170444 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سعیدی مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل سازمان توسعه روستایی و عشایری

سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نباید اجازه دهیم که ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه توسعه روستاها مشکلات بیشتری را ایجاد کند به همین دلیل در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل سازمان توسعه روستایی و عشایری ذیل وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است.

به گزارش «نماینده» معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح جامع توسعه روستایی و عشایری، گفت: کلیات طرح مذکور در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده بود و در حال حاضر جزئیات این طرح در دست بررسی است.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بعد از اینکه جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی با یکدیگر ادغام شدند حوزه روستا دیگر متولی مشخص ندارد و وزارت جهاد کشاورزی توان لازم برای ورود به تمامی مسائل را نداشته است.

سهم روستاها از جمعیت کشور به ۲۵درصد کاهش یافته است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که باعث شده مردم از روستاها مهاجرت کنند نبود متولی خاص برای این بخش است، اضافه کرد: روستاها بخش مولد کشور هستند اما متاسفانه جمعیت آنها به کمتر از ۲۵ درصد جمعیت کل کشور کاهش پیدا کرده است. روستاها به توجه ویژه نیازمند هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید نهادی خاص همه امور توسعه روستایی از قبیل کشاورزی، آب شرب، طرح هادی و سایر موارد را پیگیری کند، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه توسعه روستا مشکلات بیشتری را ایجاد کند به همین دلیل در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل سازمان توسعه روستایی و عشایری ذیل وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی اموری که منجر به توسعه روستایی می‌شود در قالب طرح توسعه جامع روستایی و عشایری تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در بیشتر کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه دنیا نهاد متولی توسعه روستایی وجود دارد بنابراین امیدوارم وزارت جهادکشاورزی با بهره گیری از تجربیات بین المللی و اقدام جهادی، سازمان توسعه روستایی و عشایری را ایجاد کند.

پایان پیام/

نظر شما