شناسهٔ خبر: 170441 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کریمی:

نامزدهای جبهه اصلاحات با توهین و تهمت از دولت روحانی دفاع کردند

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس گفت: نامزدهای جبهه اصلاحات در انتخابات نمی‌خواهند عملکرد دولت روحانی به نقد کشیده شود و به همین دلیل، فضای اولین مناظره را به حاشیه کشاندند.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی در واکنش به اهانت‌ها و متلک‌اندازی‌های نمایندگان جریان اصلاحات و دولت در اولین مناظره انتخاباتی، اظهار داشت: ریشه این اهانت‌ها را باید در فرار از پاسخگویی نامزدهای منتسب به جریان اصلاح‌طلب و حامیان دولت دانست.

وی بیان کرد: این افراد برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد ضعیف هشت ساله دولت، اهانت‌هایی به نامزدهای جریان انقلاب کردند و نشان دادند هیچ علاقه‌ای ندارند که وارد بحث‌های تخصصی شوند و یا اینکه فضای مناظرات به گونه‌ای شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصادی به نقد کشیده شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همتی در این مدت مدام ادعا می‌کرد که اقتصاددان است و به دنبال آن است که از منظر یک اقتصاددان اداره امور کشور را در دست بگیرد. بر این اساس، انتظار می‌رفت که وی در مناظره انتخاباتی صادقانه مسائل تخصصی در حوزه اقتصادی را مطرح کند اما بدترین روش و منش را در مناظره انتخاب کرد.

کریمی با بیان اینکه همتی در این مدت سیاسی‌ترین مواضع را اتخاذ کرده است در حالی که ادعا می‌کند یک نیروی تخصصی و اقتصاددان است، گفت: نامزدهای جریان اصلاحات نشان دادند که به دنبال آن هستند که ذهن مردم را از مسائل اصلی به ویژه در حوزه اقتصادی منحرف کنند و فضای مناظرات را از پاسخگویی به بی‌تدبیری‌ها، اتلاف بیت المال و مشکلاتی که دولت روحانی برای مردم به وجود آورده است، منحرف کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه ریشه اهانت‌هایی نظیر «۶ کلاس سواد» به رئیسی بدون پرداختن به مسائل اصلی کشور کجاست، ادامه داد: با توجه به اینکه نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری سوابق روشن و شفافی دارند و پاکدستی و سلامت اخلاقی آنان برای همه محرز است، قاعدتاً نامزدهای جریان اصلاحات نمی‌توانند اتهامی را به آنان وارد کنند و اگر هم تهمتی بزنند، کاملا کذب است.

وی اظهار داشت: نامزدهای جریان اصلاحات نشان دادند که به جای آنکه وارد بحث‌های تخصصی شوند، سعی می‌کنند که فضا را به سمت حواشی ببرند و اذهان مخاطبان را به سمت مسائل فرعی و حاشیه بکشانند تا امکان طرح مباحث تخصصی و کارشناسی در مناظرات از بین برود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: موید این مسئله آن است که همه دیدیم همتی هیچ‌ گونه ورودی به مباحث تخصصی و اقتصادی نداشت و از تمام فرصت خود برای اتهام زنی و توهین به نامزدهای دیگر استفاده کرد در حالی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید در مناظرات، اخلاق مدار باشند و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما