شناسهٔ خبر: 170427 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هفته جاری؛ بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس

رتبه بندی معلمان رسیدگی به لایحه رتبه‌بندی معلمان در دستورکار جلسات علنی هفته جاری نمایندگان قرار دارد.

به گزارش «نماینده» بررسی اولویت دار  لایحه رتبه بندی معلمان، در دستورکار روز(دوشنبه دهم خرداد) نمایندگان درجلسه علنی قرار داشت که در نهایت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت با 156 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 193 نماینده حاضر موافقت کردند.

بنابراین براساس تبصره 1 ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس  شورای اسلامی، لایحه رتبه‌بندی معلمان در اولویت دستور کار جلسات علنی هفته جاری قوه مقننه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تصویب کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسه روز(یکشنبه 26 اردیبهشت ماه) کمیسیون آموزش خبر داده بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، گفته بود  که در این جلسه مقرر شد این لایحه به صورت دو شوری به صحن علنی مجلس ارجاع شود. این اقدام به این دلیل صورت گرفت که با تغییر دولت و با روی کار آمدن دولت جدید لایحه رتبه بندی از سوی دولت جدید بازپس گرفته نشود.

به گزارش تسنیم، طبق تبصره  یک ماده (100) آیین داخلی مجلس حداقل پنجاه نفر از نمایندگان می‌توانند از رئیس جلسه مجلس تقاضا نمایند گزارش چاپ شده کمیسیون خارج از نوبت در دستور کار جلسه علنی قرار گیرد و رئیس درخواست متقاضیان را پس از صحبت یکی از متقاضیان و یک مخالف و یک موافق هرکدام به مدت پنج دقیقه، به رأی می‌گذارد. درصورت تصویب، رسیدگی به گزارش مورد تقاضا در همان جلسه یا جلسه بعد شروع می‌شود و با اعمال مجدد این تبصره نمی‌توان آن را متوقف نمود.

نظر شما