شناسهٔ خبر: 170395 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تأکید کرد؛

دوری از حاشیه‌ها عامل موفقیت مجلس یازدهم است

کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: دوری از حاشیه‌های مختلف باعث شده که مجلس یازدهم به عنوان یک پارلمان موفق و مجلسی با عملکرد دارای نمره قبول تلقی شود.

به گزارش «نماینده» سید کریم حسینی در نشست خبری مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: مجلس یازدهم در حالی شروع به کار کرد که تحلیل‌ها و تفسیرها راجع به آن متفاوت بود و برخی این دوره را قبل از شروع به کار نمایندگان مورد هجمه قرار دادند که باید جوابگوی وضع موجود و مشکلات باشند اما در مقابل برخی‌ها نیز با تمجید شروع به کار این دوره با ترکیبی برای حل مشکلات کشور را بیان کردند که نمایندگان این مجلس با تعیین اولویت قدری از مشکلات را کاهش می‌دهد.

وی افزود: آن چیزی که باعث شد مجلس یازدهم را نه ما نمایندگان بلکه نگاه‌های بیرون از مجلس آن را یک پارلمان موفق و مجلسی با عملکرد دارای نمره قبول تلقی کنند، دوری از حاشیه‌های مختلف بود؛ مجلس یازدهم به مجلسی کارآمدی و انقلابی معروف شده و حداکثر نمره قبولی را گرفت چون از حاشیه‌سازی و مسئله‌سازی برای کشور پرهیز کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: مجالس گذشته بنا به دلایل مختلف که هر کدام جای بحث دارد و بر اساس ترکیبی که داشتند، حواشی مختلفی را برای کشور ایجاد کردند ولی مجلس یازدهم از این مقوله پرهیز کرد و کار را بر اساس عقلانیت و آرامش پیش برد.

حسینی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به چالش‌ها و آسیب‌هایی پرداخت که اولویت اول کشور بود، تأکید کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری کار هیجانی و احساسی کارگشا نیست بلکه باید همراه با امنیت و آرامش باشد تا حلال مشکلات شود؛ بنابراین انقلابی عمل کردن یعنی کار را صحیح، محکم و جدی دنبال شود تا به نتیجه برسد.

وی با اشاره به تعیین اولویت برای مجلس یازدهم، عنوان کرد: در بُعد استانی همیشه در مجالس گذشته توصیه می‌کردند که مجمع نمایندگان واحد و منسجم باشد که برای تحقق این هدف در مجلس یازدهم تلاش بسیاری شده و نتایج مطلوبی نیز گرفته شده است.

حسینی افزود: با وجودی که سال آخر از هشت سال یک دولت وارد مجلس شدیم که بدترین موقعیت برای فعالیت نمایندگان در راستای خدمات‌رسانی به مردم است ولی حداکثر انسجام را حفظ کرده و بیشتر نمایندگان در جلسات حضور فعالی دارند مگر اینکه غایبان هم عذر موجهی داشته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: با این انسجام بعد از ۶ سال که نتوانستیم در هیئت‌رئیسه مجلس نماینده‌ای داشته باشیم ولی امسال دو نفر برای هیئت‌رئیسه پیشنهاد شدند که در نهایت یک نفر عضو هیئت‌رئیسه شد؛ همچنین کمیسیون انرژی که هشت عضو از خوزستان داشتیم ولی ریاست کمیسیون را نداشتیم تا دو هفته دیگر ان شاء الله رئیس و نایب رئیس کمیسیون را از خوزستان خواهیم داشت.

حسینی بیان کرد: در بسیاری از استان‌ها تعداد نمایندگان به اندازه خوزستان نیست و با دو سوم تعداد نمایندگان خوزستان برای پیگیری امور مربوط به حوزه انتخابیه خود در وزارتخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی تشریح کرد: در بحث ریاست جمهوری و بعد از آن نیز انتخاب وزرا به صورت جدی ورود می‌کنیم و منافع استان را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد؛ البته این به معنای ارائه چک سفید امضا نیست و همواره پیگیری منافع مردم استان خوزستان را در اولویت کاری خود قرار می‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان یادآور شد: در یک سال اخیر حتی اجازه ندادیم که یک قطره آب از سرشاخه‌ها انتقال پیدا کند و این تلاش‌ها در حالی صورت گرفته که نفر دوم دولت فشارهای بسیاری را برای صدور مجوز زیست محیطی طرح‌های انتقال آب داشت ولی با ایستادگی مجمع نمایندگان خوزستان از اجرای این طرح‌ها جلوگیری کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با توجه به گذشت حضور یک ساله نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در طرحی مبتکرانه که برای اولین بار در خوزستان اجرایی می‌شد، مجمع نمایندگان استان را برای پاسخگویی به اصحاب رسانه در یک نشست خبری مشترک دعوت و با اختصاص زمانی چهار ساعته ضمن دریافت انتقادات اصحاب رسانه، نسبت به پاسخگویی به سوالات و ارائه گزارش از اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف انتخابیه اقدام کردند.

نظر شما