شناسهٔ خبر: 170391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

متفکر آزاد در اختتامه دومین کنفرانس PAECO:

مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خود برای ارتقا پائکو استفاده خواهد کرد

متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت های خود جهت ارتقاء نقش و جایگاه سازمان همکاری اقتصادی استفاده خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» روح اله متفکر آزاد امروز ( چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه) در اختتامیه دومین کنفرانس مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی (PAECO) گفت: در ابتدا لازم می دانم بار دیگر مراتب تشکر و قدردانی جناب آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس را از مجلس ملی و ملت دوست و همسایه پاکستان جهت برگزاری شایسته دومین کنفرانس مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی (PAECO)، در این شرایط ناشی از همه گیری کرونا اعلام کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری های پارلمانی، حلقه مفقوده در سازمان همکاری های اقتصادی بوده که اکنون با تشکیل مجمع پارلمانی این ظرفیت مهم برای کشورهای عضو ایجاد شده تا با ایجاد شبکه پارلمانی در راستای هم افزایی قدم بردارند.

وی بیان کرد: تعیین میزبانان نشست بعدی این مجمع نشان از استقبال کشورهای عضو و اهمیت این مجمع و نقش بالقوه آن در همکاری های آتی در منطقه ما دارد. در همین جا بار دیگر تاکید می کنم با هدف استمرار همکاری های پارلمانی اعضاء، اسامی کشورهای میزبان اجلاس های بعدی در گزارش اجلاس به ترتیب درج شود.

تشکیل سه کمیته در راستای تقویت همکاری ها تلقی می شود

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین تشکیل سه کمیته مواصلات، تجارت و فرهنگ اقدام مثبتی در جهت تقویت همکاری های منطقه ای در راستای اهداف سند چشم انداز اکو تلقی می شود. در همین راستا پیشنهاد می شود در مجالس ملی کشورهای منطقه، کمیته همکاری های اکو برای نظارت و پیگیری فعالیت های اکو و همچنین پشتیبانی حقوقی از سازمان تشکیل شود.

متفکر آزاد در ادامه سخنرانی خود دراختتامیه دومین کنفرانس مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی (PAECO) تاکید کرد: بیانیه پایانی نشست اسلام آباد حاوی نکات بسیار مهمی است که اجرایی شدن آن ها می تواند منجر به تقویت همکاری های منطقه ای در حوزه اکو شود.

وی بیان کرد: معتقدم یکی از نیازهای اساسی و مهم مجمع پائکو،‌ افزایش آگاهی مردم منطقه نسبت به فعالیت ها سازمان و همچنین شناساندن بیشتر سازمانvisibility  است که انتظار می رود با ابتکار خوب مجلس ملی پاکستان و مباحث سازنده ای که در جلسات تخصصی ما صورت گرفت، بتواند کمک زیادی به این موضوع کند.

همبستگی ملت ها اقدامات یکجانبه نظام سلطه را خنثی کند

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات یکجانبه نظام سلطه علیه کشورهای مستقل یکی از چالش های مسیر توسعه اقتصادی کشورهای عضو اکو است که همبستگی ملت ها می تواند این اقدامات مغایر با حقوق بین الملل و شوم را خنثی کند. اعضای مجمع پائکو باید با تقویت رایزنی ها و هم افزایی بیشتر مانع از روند یکجانبه گرایی و باعث تقویت حاکمیت حقوق بین الملل در عرصه جهانی شوند.

کشورهای عضو در زمینه تولید واکسن کرونا همکاری مشترک داشته باشند

وی بیان کرد: همچنین با توجه به ضرورت همکاری­های منطقه ای جهت بهبود شرایط پسا کرونا پیشنهاد می شود کشورهای عضو در زمینه تولید واکسن همکاری های مشترک خود را هرچه سریعتر آغاز کنند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت انتقال تجربیات در این زمینه اعلام می دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: در پایان بار دیگر تاکید می کنم مجلس شورای اسلامی  از تمام ظرفیت های خود جهت ارتقاء نقش و جایگاه سازمان همکاری اقتصادی استفاده خواهد کرد و در این راستا حمایت خود را از ایفای نقش موثر پارلمان های کشورهای عضو در قالب مجمع پارلمانی اکو اعلام می دارم.

در این مراسم اختتامیه روسای پارلمانی سایر کشورهای عضو از جمله، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان و نخست وزیر پاکستان سخنرانی کردند و بر اهمیت تقویت سازمان پائکو برای ارتقا روابط اقتصادی، روابط چند جانبه و دو جانبه و عبور از بحران کرونا تاکید شد.

پایان پیام/

نظر شما