شناسهٔ خبر: 170373 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

باید مدل حکمرانی دولت را تغییر دهیم/ دولت تحریم‌ها را بزرگنمایی کرد تا پشت آن پنهان شود

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه باید مدل حکمرانی دولت را تغییر دهیم گفت: ضعف دولت در ۸ سال مشهود است و متأسفانه تحریم‌ها را بزرگنمایی کرده و محور را بر مذاکره قرار داد تا خود را پشت آن پنهان کند ولی برای رفع مشکلات واقعی کاری نکرد.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر به سال ۸۴ باز گردیم و فیلم انتخاباتی آقای هاشمی را نگاه کنیم اعتراض بازنشسته، بازاری را مشاهده می‌کنیم و اگر این فیلم را یکبار مرور کنیم متوجه می‌شویم که مردم از وضعیت اقتصادی آن روزگار ناراضی و ناراحت بودند و حتی از حقوق‌هایشان هم گلایه‌مند بودند؛ اگر ما وضعیت انتخابات سال ۹۲ هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم مردم در آن زمان هم از حقوق‌ها و شرایط آن زمان هم ناراحت بودند؛ در سال ۱۴۰۰ هم مردم از گرانی و وضعیت معیشتی خود ناراحت هستند.

وی افزود: سال ۷۴ و ۷۶ یا ۸۰ وقت دولت‌های مختلف بنای روی کار آمدن را داشتند قبل از آن مردم گلایه از وضعیت گرانی‌ها داشتند. این در حالی است که ما در سال ۷۳ و ۷۴ با گرانی شدیدی روبه‌رو بودیم که در سال ۷۵ و ۷۶ ادامه پیدا کرد؛ این در حالی است که همواره و در طول تمام انتخابات گفتمان و مطالبه اصلی مردم اقتصادی بوده است و متأسفانه دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند این مشکل و معضل کشور را برطرف کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا در طول دهه‌های اخیر بزرگترین مشکل کشور تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه بوده است یا اینکه نتوانسته‌ایم از توان داخلی برای رفع مشکلات استفاده کنیم. این در حالی است که بزرگترین مسئله در این زمینه شیوه مدیریتی است.

وی افزود: مدل حکمرانی که در برخی حوزه‌ها در حال انجام آن هستیم غلط است و نتیجه آن می‌شود که دولت همواره گدا بوده و دچار کسری بودجه است که این موضوع اصلاً با تحریم ارتباطی ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضعف دولت در بخش‌های مختلف مشهود است و متأسفانه تحریم‌ها را بزرگنمایی کرده و محور را بر مذاکره قرار می‌دهند و می‌کوشند با مذاکره مشکلات کشور را حل کنند در حالیکه چنین چیزی شدنی نیست.

بیگی‌نژاد ادامه داد: اگر بنای رفع تحریم‌ها است بایستی خیلی راحت نفت بفروشم و پولش را بگیریم و هر آنچه را که نیاز داشته وارد کنیم در غیر این صورت رفع تحریم دردی از ما دوا نمی‌کند؛ مگر ما چقدر نفت می‌فروشیم و حداکثر ۲ تا ۲.۵ میلیون بشکه نفت می‌توانیم بفروشیم؛ می‌گویند که دلیل مشکلات فعلی عدم فروش نفت است در حالیکه در دهه ۷۰ و ۸۰ مقادیر زیادی نفت می‌فروختیم و پول آن را هم دریافت می‌کردیم پس چرا در آن ایام هم تورم بالایی را تحمل می‌کردیم.

وی افزود: اینکه عده‌ای می‌گویند ما با مذاکره می‌توانیم همه تحریم‌ها را لغو کنیم یک دروغ بزرگ است و نباید مشکلات کشور را گردان دیگران بیندازیم؛ مقصر تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی خودمان  هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما