شناسهٔ خبر: 170339 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کوچکی‌نژاد: اصلاح طلبان به جای پاسخگویی به دنبال فرافکنی هستند

کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس گفت: اصلاح طلبان به جای پاسخگویی درباره عملکرد ۸ ساله‌شان با صدور بیانیه و امثال این کارها به دنبال فرافکنی و فرار به جلو هستند.

به گزارش «نماینده» جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اصلاح طلبان به دنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه رد صلاحیت این کاندیداها موجب کاهش مشارکت به مردم در انتخابات می‌شود، گفت: این اقدام اصلاح طلبان در واقع یک نوع فرافکنی و فرار به جلو است و آنان به جای آنکه پاسخگوی عملکرد ۸ ساله خود در دولت آقای روحانی باشند، این گونه فرافکنی می‌کنند.

وی افزود: کاندیداهایی که اصلاح طلبان مدنظرشان بوده، کسانی بوده‌اند که در دولت آقای روحانی بالاترین سمت‌ها را داشته‌اند و کارنامه کاری آنها مشخص است و مشکلات امروز کشور در حوزه مسائل اقتصادی، معیشتی، تولید و... ثمره عملکرد آنهاست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعی است اگر این آقایان به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله نهایی و رقابت‌های انتخاباتی می‌شدند، مورد استقبال مردم هم قرار نمی‌گرفتند و شرایط خوبی هم نداشتند.

کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس قانون وظیفه بررسی صلاحیت کاندیداها بر عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان در این باره به وظیفه قانونی خود عمل کرده و کسانی که قانون را در این باره قبول ندارند، چگونه می‌خواهند ۴ سال مجری قانون باشند.

وی افزود: شورای نگهبان و نهادهای اطلاعاتی و نظارتی قانونا اجازه ندارند مستندات رد صلاحیت افراد را منتشر کنند، اما اگر خود این آقایان بخواهند شورای نگهبان در اختیارشان قرار می‌دهد. اگر ابهام و سوالی آقایان رد صلاحیت شده دارند از شورای نگهبان بخواهند به آنها علت رد صلاحیت را بگوید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ما همواره در دوره‌های مختلف انتخابات با این گونه فضاسازی‌ها مواجه بودند اما هر بار بدون توجه به این فضاسازی‌های در انتخابات حضوری چشمگیر داشتند.

کوچکی نژاد در پایان گفت: امروز ملت ایران به آن سطح از پختگی رسیده است که این گونه اظهارنظرها و فضاسازی‌ها نمی‌تواند بر رفتار انتخاباتی ملت ایران و حضور پرشورشان در انتخابات تأثیر بگذارد.

نظر شما