شناسهٔ خبر: 170336 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یوسفی: کاندیداها روش اجرای وعده‌های خود را به مردم ارائه کنند

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مشکل مردم وضعیت معیشت و کنترل قیمت کالاها است فلذا وظیفه کاندیداهاست که برای حل این مشکلات برنامه ای قابل پایش و احصا ارائه دهند.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در بحث انتخابات و ضرورت پرهیز کاندیداها از دادن وعده های توخالی، بیان کرد: نکته ای که در بحث انتخابات از پارلمان های محلی گرفته تا مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و باید به آن توجه شود این است که عده ای برای فرار از ارائه برنامه به دو شیوه عمل می کنند. این افراد از آنجا که برنامه مدون با شاخص های قابل احصا و پایش ندارند یا رو به دو قطبی سازی آورده و می گویند اگر من رای بیاورم گلستان می شود و اگر رقیبم رای بیاورد ویرانه خواهد شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: یا از سوی دیگر به سر دادن شعارهایی روی می آورند که پشتوانه ای ندارد، مثلا می گویند من در کوتاه مدت و در ظرف چند روز وضعیت اقتصاد و بورس را سامان می دهم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداها باید از پرداختن به موضوعات غیر ضرور خودداری کنند. امروز مشکل مردم وضعیت معیشت و قیمت کالاها است فلذا وظیفه کاندیداها است که برای حل این مشکلات برنامه ای قابل پایش و احصا ارائه دهند. اینکه عده ای بگویند در کوتاه مدت این مشکل را حل می کنیم یا مثلا یارانه ها را افزایش می دهیم یا اشتغال ایجاد می کنیم، قابل قبول نیست.

یوسفی در ادامه تاکید کرد: هر برنامه ای که از سوی کاندیداها ارائه می شود باید به گونه ای باشد که مردم و کارشناسان بتوانند در خصوص آن قضاوت کنند. هر نامزدی هر وعده ای که داد باید روش اجرای آن را نیز مشخص کند. باید در بحث های کارشناسی به جای رقیب هراسی به سمت پایش برنامه ها حرکت کرد.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب افزود: حتی اگر کاندیدا دست پر باشد علاوه بر اینکه روش ارائه برنامه و وعده خود را ارائه می کند به مردم نیز بگوید قرار است مجری آن چه کسی باشد. باید برنامه ای شسته و رفته به مردم ارائه شود تا بتوانند قضاوت آگاهانه داشته باشند. اینکه عده ای وعده دهند که در کوتاه مدت مشکلات حل می شود کاملا مشخص است که این امر شدنی نیست و بدون پشتوانه کارشناسی است.

نظر شما