شناسهٔ خبر: 170316 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلاحی در تشریح نشست کمیته آموزش و پرورش:

بررسی طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش/ وزارتخانه مکلف به اعلام نیاز واقعی نیروی انسانی خود شد

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مکلف کردن وزارتخانه آموزش و پرورش برای اعلام نیاز واقعی نیروی انسانی خود به تفکیک جنسیت، دوره تحصیلی و گروه های شغلی خبر داد.

به گزارش «نماینده» احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح نشست امروز کمیته آموزش و پرورش که به بررسی طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش پرداخت، گفت: کمیته وارد بررسی جزئیات طرح شد و خواستار اعلام نیاز واقعی معلم و نیروی انسانی از جانب آموزش و پرورش شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس گفته نماینده آموزش و پرورش در نشست امروز، سال آینده تعداد ۹۵ هزار معلم بازنشسته خواهند شد که حدود ۴۰ هزار نفر آنان درخواست ادامه کار خواهند داد.

وی ادامه داد: همچنین در ماده نخست طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، این وزارتخانه مکلف به اعلام نیاز واقعی خود به تفکیک جنسیت، دوره تحصیلی و گروه های شغلی شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش درخصوص تعیین تکلیف تمامی گروه های معلمان از جمله حق التدریس، خرید خدمت، مربی پیش دبستانی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و معلمان مدارس غیردولتی که سوابق همه این معلمان در نحوه استخدام آنها محاسبه خواهد شد. این موضوع در حال حاضر در کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

براساس اظهارات فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، این طرح پس از جمع بندی در کمیته آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

نظر شما