شناسهٔ خبر: 170302 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیازمند ۱۹۰ هزار معلم هستیم که تا سال ۱۴۰۴ به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس گفت: هم اکنون آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به ۱۹۰ هزار معلم نیاز دارد و این آمار تا سال ۱۴۰۴ به ۶۰۰ هزار نفر می رسد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۰ خرداد) و در مخالفت با بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: ما در سال‌های ۹۴ ، ۹۸ و ۹۹ رتبه بندی معلمان را تصویب کردیم و در بودجه ۱۴۰۰ هم مبلغ ۶ هزار میلیارد تومانی که دولت برای این بخش تعیین کرده بود تا ۱۵ هزار میلیارد افزایش دادیم.

وی افزود: چرا کمیسیون آموزش و تحقیقات یک کار کلی برای آموزش و پرورش انجام نمی‌دهد؟ کما اینکه در گذشته نیز در مقاطعی مسائل مختلف پیرامون استخدام معلمان حق التدریسی و نهضتی در قالب طرح بررسی و تصویب شد.

نماینده رباط کریم در مجلس تصریح کرد: هم اکنون آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به ۱۹۰ هزار معلم نیاز دارد و این آمار تا سال ۱۴۰۴ به ۶۰۰ هزار نفر می رسد.

نورزوی در انتقاد به نحوه پرداختی به معلمان مدارس غیرانتفاعی گفت: روز گذشته در پی دیدار با تعدادی از معلمان مدارس غیرانتفاعی متوجه شدم که آنها به رغم برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، مبالغی کمتر از ۶۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند، بنابراین باید به این تبعیض پایان داده شود.

وی در پایان افزود: از کمیسیون آموزش و فراکسیون فرهنگیان می‌خواهم یک سال وقت بگذارند و قانون جامع و کاملی که تمام مشکلات معلمان را برطرف کند، به تصویب برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما