شناسهٔ خبر: 170295 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

چرا برخی افراد رد صلاحیت شده عدالت شورای نگهبان را زیر سوال می برند؟

ابراهیم عزیزی شیراز نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: چرا برخی از افرادی که توسط شورای نگهبان تایید نشده اند، اکنون عدالت این شورا را زیر سوال می برند در حالی که طی ۳۲ سال گذشته همواره توسط این مجموعه تایید شده اند.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به صحبت های پزشکیان نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در قوه مقننه، گفت: شما از عدالت شورای نگهبان صحبت کردید؛ حال پاسخ دهید ۳۲ سال شورای نگهبان شما و امثال شما را تایید کرد و عدالت داشت اما اکنون که شما و برخی از همکارانتان احراز صلاحیت نشده اید، عدالت این شورا مورد سوال قرار دارد؟.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ظلم در نظام اسلامی صحبت کردید؛ پاسخ دهید ظلمی که دولت برخواسته از اراده شما به مردم کرده است، در طول تاریخ ۴۲ ساله نمونه داشته است؟. پاسخ دهید وجود اقشار ضعیف، جوانان بیکار، وجود مشکلات آب، برق و زیرساخت ها و تورم محصول کیست؟. این مسائل محصول بی عدالتی برخی از افرادی که شورای نگهبان تایید کرده است.

وی ادامه داد: امروز به نهج البلاغه اشاره کردید اما پاسخ دید که امام علی (ع) تاکید نکرده که دولت نباید به مردم ظلم کند؟ آیا در این کتاب از حفظ و نگهداری بیت المال صحبتی نکرده است؟.

عزیزی خطاب به پزشکیان، گفت: آیا در این کتاب عنوان نشده ارز ۴۲۰۰ تومانی نگیرید و مرغ ۳۰ هزار تومانی به مردم تحویل ندهید؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آیا امام علی (ع) تاکید نکرده که مسئولان باید به میان مردم بروند؛ بیش از یکسال است که رییس جمهور به بهانه کرونا از کاخ گلستان بیرون نمی آید و در میان مردم حضور ندارد. چرا طی این مدت دولتمردان میان مردم حاضر نمی شوند لذا باید به این سوالات پاسخ داده شود.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت نهم و دهم مشاور از اهل سنت توسط یکی از مولوی های صاحب نام اهل تسنن انتخاب شد؛ آیا دولت حاضر که ادعای حمایت از برادران اهل سنت دارد، از خودش سوال کرده که چه مسئله ای شد مولوی صاحب مدنی را عزل کرد و یونسی به عنوان مشاور اقلیت ها و اهل سنت منصوب کرد؟.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر به دنبال حمایت از اقلیت ها هستید، اجازه می دادید فردی از میان خودشان اداره امور را به دست می گرفت.

وی ادامه داد: امروز شاهد اقداماتی هستیم که در اوج بی انصافی انجام می شود؛ آیا در مجلس ششم انصاف رعایت شد یا اسناد هسته ای این کشور را به بیگانگان دادند؟. زمانی که همه امور در دست شما بود به همه مقدسات تاختند اما هیچ فردی به آن پاسخ نداد لذا انتظار می رود وقتی صحبت از عدالت و رفتار توام با منطق در همه امور در دولت ها می شود، نگاه یکسان باشد.

نظر شما