شناسهٔ خبر: 170293 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مشکل بورس با وعده وعید حل نمی شود

بورس عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه با وعده وعید مشکل بورس حل نمی شود، گفت: دولت باید لوایحی به مجلس ارائه دهد که مشکل گرانی و معیشت مردم را حل کند.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به هیات رئیسه گفت: در اولویت بندی به بررسی لوایحی که دولت به مجلس ارائه می دهد باید دقت بیشتری شود هرچند در لایحه رتبه بندی معلمان حرفی نیست اما ایرادات زیادی به این لایحه وارد است زیرا برخی مواد آن با اصل ۳ قانون اساسی مغایر بوده و موجب تبعیض می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا از دولت نمی خواهیم که لایحه ای درباره رفع مشکلات بازار سرمایه و بورس ارائه دهد؛ امروز مشکلات و اعتراضات بسیاری در این باره وجود دارد چرا که مردم همه سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری کردند در حالی که تکلیف بورس معلوم نیست.

وی با بیان اینکه با وعده وعید مشکل بورس حل نمی شود، اضافه کرد: دولت باید لوایحی به مجلس ارائه دهد که مشکل گرانی و معیشت مردم را حل کند؛ در کجای دنیا سراغ دارید که شب انتخابات قیمت کالاهای اساسی ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یابد و انتظار مشارکت  وجود داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم در انتخابات مشارکت می کنند و گلایه مندی آن ها از ناکارآمدی دولت است، تصریح کرد: دولت باید برای مشکل بورس و گرانی کالاهای اساسی چاره ای بیاندیشد.

وی با طرح این پرسش که مجلس کی به دولت اجازه داد که قیمت روغن و سایر کالاهای اساسی را افزایش دهد، افزود: چرا مردم باید برای خرید مرغ در صف، انتظار بکشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری تذکر نمایندگان در جلسات قبلی در دوره گرانی کالاهای اساسی، گفت: نظر نمایندگان اجرایی نشد و این تخلف هیات رئیسه است؛ اگر درخواست استیضاح رئیس جمهور ۹ ماه پیش اجرایی و عملیاتی شده بود در حال حاضر با مشکل بورس و گرانی کالاهای اساسی روبه رو نبودیم.

آصفری تصریح کرد: چندین طرح تحقیق و تفحص درباره موضوعات مختلف در دستور کار قرار دارد اما به آن رسیدگی نمی شود، چه دلیلی پشت این عملکرد است.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری برای حل مشکل بورس و معیشت مردم شعار می دهند اما اتفافی نمی افتد.

نظر شما