شناسهٔ خبر: 170291 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راه حل رفع مشکلات کشور مذاکره نبوده بلکه عمل گرایی است

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس، با بیان اینکه راه حل رفع مشکلات کشور مذاکره نبوده بلکه عمل گرایی است، گفت: هیچ کشوری در طول تاریخ با مذاکره پیشرفت نکرده بلکه همت، عمل و تکیه بر توان داخلی باعث پیشرفت آنها شده است.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی،  در نطق میان دستور خود گفت:  آقای پزشکیان در نطق میان دستور خود از حضرت امیرالمومنین (ع) و هوای نفس سخن گفتند که بنده طی یک جمله در خصوص تاریخچه اسلام خدمت ایشان عرض می‌کنم؛ روزی که امیرالمومنین (ع)  رابطی را برای صحبت با مخالفین خودش فرستاد و به وی گفت، برای آنها از سیره پیامبر (ص) صحبت کن نه از قرآن، چرا که تاویل‌های مختلفی از قرآن وجود دارد اما سیره عملی پیامبر(ص) قابل تاویل نبوده و ملاک است. آقای پزشکیان؛ حرف و راه امام خمینی (ره) برای ما ملاک است. حال اگر امام خمینی (ره) حضور داشتند، از سخنان شما خوشحال و یا ناراحت می‌شدند؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) می فرمایند اگر می‌خواهید روزی متوجه حق یا باطل بودن صحبت‌های خود شوید، ببینید دشمن از آن مطالب خوشحال می‌شود یا دوست! حال امروز مومنان از سخنان شما خوشحال شدند و یا دشمنان انقلاب؟ آقای دکتر؛ شما که خودتان در این کشور مسئول بودید، آن زمان دلتان برای بچه های سیستان و بلوچستان نسوخت؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: چندی پیش رهبر معظم انقلاب  فرمودند، دولت کار را با صورت وضعیت تحویل دولت بعد دهد. حال بنده چند نمونه از این صورت وضعیت‌ها را بیان خواهم کرد. قریب به ۱۰ سال است که موضوع تحریم در ادبیات مسئولان کشورمان سکه رایج شده به نحوی که کم کاری های خودمان را نیز گردن تحریم می‌اندازیم، گاهی اوقات دعوا های زرگری ما تا سال‌ها ادامه پیدا می‌کند. کاسبان تحریم را یادتان می‌اید؟ دیپلماسی و میدان، ادبیات آب و صابون و منقل؛ آیا تحریم تا این حد در مدیریت کشور موثر است؟ آیا مذاکره راه حل رفع تحریم‌ها است؟   تاریخ نشان می‌دهد که راه حل رفع مشکلات کشور مذاکره نبوده بلکه عمل گرایی است.

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صدام پس از گرفتن خرمشهر درخواست مذاکره کرد، امام فرمودند مذاکره با دشمن در خانه کار غلطی بوده و جنگید دشمن را از خانه بیرون کرد که نشان دهنده عمل گرایی است. از حدود ۵۰ سال پیش برخی سران فلسطین با رژیم صهیونیستی در حال مذاکره هستند که هنوز نیز ادامه دارد. دستاورد مذاکرات ۵۰ ساله تقریبا هیچ است. در جنگ جهانی اول کشور اشغال و میلیون ها نفر از مردم مظلوم ایران کشته شدند، در جنگ جهانی دوم پس از اشغال کشور دشمن حاکم ایران شد و از هیچ ظلمی فرو گذاری نکرد، جمهوری اسلامی با این تجربه تاریخی به این نتیجه رسیده که باید در میدان عمل قوی شود تا در مقابل دشمن ایستادگی کند. قدرت موشکی، منطقه‌ای و هسته‌ای را با عمل بدست اوردیم نه با مذاکره؛ البته که دشمن سال‌ها است که تلاش کرده این قدرت‌ها را با مذاکره از ملت ایران بگیرد.

وی افزود: بدبختی در این جا است که عده ای فکر می‌کنند دشمن به ما رحم می‌کند. در طول تاریخ کدام دشمن به دشمنش رحم کرده که ما دومی آن باشیم؟ البته در تاریخ فراوان است که دشمن یک ملت را فریب داده و خار کرده است. همه ما مردم ایران  دوست داریم پیشرفت کرده و رفاه نسبی در جامعه داشته باشیم که راه آن مذاکره نیست، میدان عمل است؛

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: هیچ کشوری در طول تاریخ با مذاکره پیشرفت نکرده بلکه همت، عمل و تکیه بر توان داخلی باعث پیشرفت آنها شده است. آمریکایی‌ها طی ۱۰ سال گذشته سیاست مذاکره برای مذاکره را داشته اند، قرار نیست تحریمی برداشته شود اما اقتصاد ایران را با آرزوی لغو تحریم‌ کنترل می‌کنند.

بیگی نژاد اظهار کرد: اقتصاد ایران طی ۱۰ سال اخیر معطل مذاکره با آمریکا بوده و روز به روز نیز وضعیت اقتصادی بدتر می‌شود؛ آیا آمریکا به خواسته‌اش نرسیده است؟ گفتمان مردم از کوچک و بزرگ، کارمند و کاسب، مدیر و غیر مدیر مذاکره شده در حالی که آمریکا چیزی به ما نداده است. آمریکا در سال ۹۲ مبلغ ۵ میلیارد دلار را به روش تحقیر آمیزی آزاد کرده و چند برابر آن را بلاکه کرد، صورت وضعیت دولت بعد از ۸ سال مذاکره تحریم بیشتر است، چرا که فراموش کرد مسیری که می‌روند مسیر امام نبوده بلکه مسیر یاسر عرفات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عرصه بین المللی می‌توانستیم با تدوین راهبرد مناسب برای هر کدام از کشورها، تنوع محصول صادراتی همراه با تنوع کشورهای هدف داشته باشیم. اما رویکرد سفیرها، اقتصادی نبوده بلکه امنیتی و سیاسی بود. اگر راهبرد مناسب با کشورهای مختلف تدوین کرده و دنیا را تنها در امریکا و اروپا نمی‌دیدیم، وضعیت دامداران، کشاورزان و صنعت‌گران مان بهتر نبود؟ مسئولان ما روزها مذاکره کرده و شب‌ها خواب مذاکره دیدند و روح حاکم بر دولت مذاکر شد و ورد زبان تمامی وزرای دولت نیز به همین شکل بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای هیئت دولت با هواپیما وارداتی عکس یادگاری گرفتند، در این شرایط توقع دارید هپکو سرپا مانده و ماشین تولید کند؟ مجموعه مپنا جز ۵ گروه برتر دنیا بوده که در حال حاضر جزو ۱۵ کشور اول دنیا هم محسوب نمی‌شود. مقرر بود در ۱۰ گروه کالاهای نفتی خودکفا شویم که به ۳۰ درصد موفقیت هم نرسیدیم، وفتی فکر و ذکر مدیران مذاکره شود، طبیعی بوده که برای تولید داخلی وقت نخواهند گذاشت. /

نظر شما