شناسهٔ خبر: 170287 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

۳۲ سال فرصت در اختیار دولت‌های اصلاحات برای حل مشکل آب سیستان بود/ مجلس بدون شورای نگهبان هویتی ندارد

احد آزادیخواه عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ۳۲ سال فرصت در اختیار دولت‌های اصلاحات بود که فکری به حال آب سیستان و بلوچستان بکنند اما این سوال مطرح است که چرا اکنون به یاد آنها افتاده‌اید، گفت: برابر اصل ۹۳ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان هویتی ندارد و از اعتبار قانونی ساقط است.

به گزارش «نماینده»   احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق امروز یکی از نمایندگان،  در اخطاری با استناد به اصول ۹۳ و ۱۲۱ قانون اساسی گفت: برابر اصل ۹۳ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان هویتی ندارد و از اعتبار قانونی ساقط است. اگر ما امروز حق سخن گفتن داریم و می‌توانیم از حقوق ملت دفاع کنیم مربوط به شورای نگهبان است و خدا نکند مسئولان مملکت قانون آن را قبول نکنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۳۲ سال فرصت در اختیار دولت‌های اصلاحات بود که فکری به حال آب سیستان و بلوچستان بکنند اما این سوال مطرح چرا اکنون به یاد آنها افتاده‌اید؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: امروز مردم از اینکه کاندیداها، اصلاح طلب هستند یا اصولگرا ناراحت نیستند؛ مردم از سفره‌های خالی‌شان، صفوف مرغ، محصولات کشاورزی بر زمین مانده و گندیده و جوجه‌های یک روزه‌ای که ظالمانه معدوم شدند، ناراحت هستند. چرا آن زمان در رابطه با این مسائل سخنی نگفتید؟ همکاران محترم برخی از شماها زمانی وزیر، وکیل و نایب رئیس مجلس بودید، چرا آن زمان فکری به حال حقوق مردم سیستان و بلوچستان نکردید.

نظر شما