شناسهٔ خبر: 170282 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پروژه کمربندی پاکدشت دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ این پروژه فاقد ردیف بودجه‌ای برخوردار است

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال نماینده پاکدشت پیرامون پروژه کمربندی این منطقه گفت: این پروژه در دولت دهم به تصویب رسیده و طبق برآورد سال ۹۸ به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما فاقد ردیف بودجه‌ای برخوردار است.

به گزارش «نماینده» محمد اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به هیأت رئیسه جدید در پاسخ به سوال فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت پیرامون پروژه کمربندی این منطقه گفت: کمربندی پاکدشت پروژه‌ای است که در سفر استانی دولت دهم به تصویب رسیده و با توجه به فرآیندی که طی شده فاقد ردیف بودجه بوده و به طور طبیعی از یک ردیف برخوردار متناسب با حجم مورد نیاز بهره‌مند نبوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در طی سال‌های گذشته موضوع حائز اهمیت در ارتباط با کمربندی پاکدشت، آزادسازی و تملک اراضی بوده که به دلیل عدم تأمین اعتبار محقق نشده اما از زمانی که مسئولیت در وزارت راه و شهرسازی را پذیرفتم سعی کردم با ساز و کارهای مشخص این پروژه را تعیین تکلیف کنم تا از شرایط توقف خارج و تکمیل شود و اقدامات زیادی به لحاظ تأمین اعتبار انجام گرفته و در نهایت تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت بند (۶) تبصره (۱۹) برای جذب سرمایه‌گذاران خصوصی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: برای استفاده از این فرصت قانونی و تأمین اعتبار مذاکرات مفصلی با مسئولان بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم و وزارت دفاع داشتیم تا از همه ظرفیت‌ها برای این پروژه استفاده کنیم اما به آن شکلی که مورد نظر بود استقبال نشد بنابراین تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۵ و ۶ این پروژه را به سرانجام برسانیم؛ در سال کنونی نیز اقداماتی در همین راستا انجام داده‌ایم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه طبق برآوردهای سال ۱۳۹۸ پروژه کمربندی پاکدشت دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: منابعی که تاکنون اختصاص یافته ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و با توجه به حجم بدهی‌ها نمی‌توان کاری جز استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام داد.

اسلامی در ادامه اظهار کرد: در مجموع با تلاش‌های گسترده آزادراه غدیر افتتاح شده و سهم بزرگی از ترافیک را کاهش داده است. ما نیز همچنان برای تأمین منابع مالی تلاش می‌کنیم تا با تکمیل اقدامات این پروژه به بهره‌برداری برسد.

نظر شما