شناسهٔ خبر: 170265 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

احمدی:

تصمیمات شورای نگهبان جناحی نیست/داوطلبان تسلیم قانون باشند

حجت‌الاسلام موسی احمدی431 عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب گفت: اعضای شورای نگهبان بر اساس هوای نفس و یا طرفداری از جناح سیاسی خاص تصمیم نمی گیرند.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام موسی احمدی، با اشاره به اقدام شورای نگهبان در بررسی دقیق صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: گاهی اظهارنظرهای غیرکارشناسی و غیرحقوقی در فضای مجازی در مورد اقدام شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دیده می شود که یا از سر احساسات یا نگاه سیاسی محض است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی ادامه داد: طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی رئیس جمهور پس از رهبری عالی ترین مقام کشور است لذا این جایگاه از حساسیت بالایی برخوردار است. در اصل ۱۱۴ قانون اساسی شرایط و صفات رئیس جمهور تبیین شده است مبنی بر اینکه رئیس جمهور باید ایرانی الاصل، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت دار، مومن، باتقوا، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی باشد این شرایط ظریف و دقیق، جامع و کامل است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب با بیان اینکه احراز صلاحیت مورد نظر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است گفت: اصل ۱۱۸ قانون اساسی اعلام می کند مسئول احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان است و علاوه بر این شورای نگهبان باید بر صحت برگزاری انتخابات نیز نظارت کند.

وی اظهار داشت: اصل ۹۱ قانون اساسی فلسفه وجود شورای نگهبان را اعلام می کند، طبق این اصل شورای نگهبان برای پاسداری از نظام و قانون اساسی ایجاد شده است.

احمدی تصریح کرد: امام راحل، مقام معظم رهبری و قانون اساسی نهاد شورای نگهبان را به عنوان جایگاهی بالا و مهم در نظر گرفته است. اعضای شورای نگهبان بر اساس هوای نفس و یا طرفداری از جناح سیاسی خاص تصمیم نمی گیرد. آنچه طبق قانون اساسی در مورد داوطلبان احراز کنند را مبنا قرار داده و تصمیم می گیرند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی تصریح کرد: از همه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری که نظر شورای نگهبان در مورد صلاحیت آنها اعلام شده می خواهم با دقت در مورد این نهاد اعلام نظر کنند و به طرفداران شان اعلام کنند که تسلیم قانون اساسی هستند. این افراد نباید وارد مسائل حاشیه ای شده و راه تخریب و توهین به شورای نگهبان را در پیش بگیرند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب تصریح کرد: شورای نگهبان پاسدار حریم کشور، قانون اساسی و مذهب است و از جایگاه خاصی برخوردار است. دشمنان انقلاب از ابتدا با نظارت استصوابی شورای نگهبان مخالف بودند. لیبرال ها نیز همان اوایل انقلاب مخالفت خود را اعلام کردند و شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دادند.انتقادات به شورای نگهبان ناشی از این است که عده ای به اهداف سیاسی خود دست نیافتند.

احمدی به مردم توصیه کرد: حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند زیرا موجب اقتدار و عزت ملی می شود و ایران را در فضای بین المللی بیمه می کند. دشمنان انقلاب تمام توان خود را به کار گرفتند تا مردم حضور کمرنگی در انتخابات داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی تاکید کرد: مردم همیشه نسبت به آینده وسرنوشت خود اهتمام ویژه داشتند و در این مرحله نیز مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهند زد.

انتهای پیام/

نظر شما