شناسهٔ خبر: 170206 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قادری: فضاسازی‌های اصلاح طلبان در انتخابات چیز جدیدی نیست

جعفر قادری// نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: فضاسازی‌های اصلاح‌طلبان چیز جدیدی نیست و ما در دوره‌های قبل نیز شاهد این گونه رفتارها از طرف آنها بوده‌ایم.

به گزارش «نماینده» جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح طلبان به دنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر اینکه با رد صلاحیت این کاندیداها مشارکت در انتخابات پایین خواهد آمد، گفت:‌ این گونه رفتارهای اصلاح طلبان چیز جدیدی نیست و ما در دوره‌های قبلی انتخابات نیز شاهد این قبیل اظهارنظرها و رفتارها از جانب آنها بوده‌ایم.

وی افزود: اگر تعدادی از کاندیداهای انتخابات پیش رو از سوی شورای نگهبان صلاحیتشان تایید نشده این گونه نبوده که همه آنها اصلاح طلب باشند بلکه کاندیداهایی از میان اصولگرایان نیز نتوانستند تایید صلاحیت شورای نگهبان را بگیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر در بین ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان دو نماینده دارند؛ یکی عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و دیگری محسن مهرعلیزاده که از شخصیت‌های قدیمی اصلاح طلب است و این گونه نیست که آنها کاندیدایی در انتخابات نداشته باشند.

قادری خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان به این وضع معترض هستند باید کاندیداهایی که احتمال تایید صلاحیت و امکان رأی آوری بالاتری داشتند را معرفی می‌کردند و این که این مسأله هم به برنامه ریزی‌های درون گروهی خود آنها باز می‌گردد نه شورای نگهبان.

وی افزود: طبیعی است کسی که در ۸ سال گذشته رزومه کاری خوبی نداشته حتی اگر تایید صلاحیت هم می‌شد نمی‌تواند در انتخابات رأیی داشته باشد و مردم از او استقبالی نمی‌کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان طور که از میان اصولگرایان هم کاندیداهایی صلاحیتشان برای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان احراز نشد و این در حالی بود که آنها در طول ۴۰ سال عمر جمهوری اسلامی سوابق کاری روشنی داشتند و رد صلاحیت تعدادی از کاندیداها به معنای آن نیست که کاندیداهای اصلاح طلبان از دور انتخابات حذف شدند.

قادری خاطرنشان کرد: البته مردم ما در بحث انتخابات به آن درجه از پختگی و تجربه رسیده‌اند که تحت تأثیر این گونه فضاسازی‌ها قرار نمی‌گیرند و ما امیدواریم انتخابات پرشور و با مشارکت مردمی بالایی را همچون گذشته خواهیم داشت.

نظر شما