شناسهٔ خبر: 170199 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غضنفرآبادی: خانواده های زندانیان در دل ناهنجاری ها زندگی می‌کنند

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عدم حمایت از خانواده‌های زندانیان شاهد رشد چشمگیر ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی خواهیم بود.

به گزارش «نماینده»  موسی غضنفرآبادی در مورد روز حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: اکثر اعضای خانواده زندانیان با مشکلات عدیده‌ای از قبیل مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی روانی روبرو هستند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم افزود: در بسیاری از موارد خانواده زندانیان در ارتکاب جرم هیچ همکاری با فرد بزهکار نداشته اما آسیبی جدی می‌بینند و در ردیف اولین قربانیان جرم هستند،  بنا بر تاکید رییس قوه قضاییه بحث توجه به خانواده زندانیان از اهمیت فوق العاده‌ای ‌برخوردار است، تنها محافظت و مراقبت از زندانیان اهمیت ندارد، بلکه باید به خانواده زندانیان نیز توجه داشت و مراقبت کرد که مبادا آنها نیز گرفتار چرخه جرم شوند.

زنانی که در غیاب مردانشان  آسیب می بینند

وی ادامه داد : در غیاب مرد و زندانی شدن او همسر سرپرستی خانواده را بدوش می‌کشد. همسران این افراد با مشکلات متعددی از قیبل تربیت فرزندان تا هزینه‌های مادی زندگی روبرو هستند. انجمن‌های حمایت از خانواده زندانیان در بسیاری از موارد از این خانواده‌ها حمایت می‌کنند. باید چنین حمایت‌هایی از طرف سازمان ها و نهادهای دیگر رو به رشد باشد.

مشکلات قانونی خانواده‌های زندانیان را برطرف کنید

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد برخی از مشکلاتی که در غیاب همسر در زندگی این خانواده‌ها وجود می‌آید گفت: تصمیم گیری در بسیاری از موارد نیازمند حق امضا قیم همان مرد است، قانونا مرد می‌تواند این قیومیت را با وکالت دادن به همسر خود  حل کند، اما باید مشکلاتی که در این  مسیر وجود دارد کاهش پیدا کند.  

غضنفرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت عدم حمایت از این خانواده‌ها شاهد رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی، ترک تحصیل فرزندان، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری خواهیم بود و باید این زنگ خطر را به صدا درآورد که در آینده  شاهد ورود تعداد قابل توجهی از اعضای خانواده زندانیان به چرخه جرم باشیم، ناگفته نماند تلاش‌هایی که در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده آنها صورت گرفته اما کافی نبوده است .

نظر شما