شناسهٔ خبر: 170077 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد:

فتح خرمشهر باعث تغییر معادلات سیاسی و منطقه‌ای شد

قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر باعث تغییر معادلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مهمی در داخل کشور، محیط منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

به گزارش «نماینده» سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی طی پیامی سالروز آزاد سازی خرمشهر تبریک و تهنیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم الله سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر حماسه جاویدان و بی ‌نظیر تاریخ، گویای مقاومت و پایداری ملت ایران اسلامی است، بی تردید فتح خرمشهر، یک مسأله عادی نبود؛ بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که به دست توانای رزمندگان اسلام رقم خورد. 

آفرینندگان حماسه پیروزی خرمشهر، نه در حد آزادکنندگان و فاتحان یک شهر، بلکه به عنوان فاتحان قلب های مشتاق مسلمانان و آزادی خواهان جهان مطرح اند. 

با فتح خرمشهر، دنیا به ایمان، قدرت، صلابت، عزم، شجاعت، عشق و ایثار رزمندگان اسلام را ستود و استکبار چون برگ بید به خود لرزید. اینک یاد آن ها را که برای همیشه در نگاه خرمشهر خاطره شدند و یاد رزمندگانی که خاطره فتح خونین شهر را پدید آوردند، گرامی می داریم.

امام راحل درباره فتح خرمشهر فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش های اسلامی است، خرمشهر شهر لاله های خونین است. خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فتح خرمشهر باعث تغییر معادلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مهمی در داخل کشور، محیط منطقه‌ای و بین‌المللی شد؛ بنابراین فتح خرمشهر به‌عنوان پدیده‌ای تاریخی، موضوعی نیست که با گذر زمان فراموش شود، بلکه این حادثه مهم تاریخی همچنان در تاریخ پرافتخار ملت ایران دوام خواهد داشت و اثراتش در حافظه مردم تا ابد باقی خواهد ماند.

امروز هر ایرانی آزاده‌ای فتح خرمشهر را نماد سرافرازی و سربلندی ملتی می‌داند که در اوج تحریم‌های ظالمانه با قوی شدن و در سایه خودباوری ملی توانست از یک پیچ مهم تاریخی با موفقیت عبور کند.

در واقع بعد از عبور از خاک ریز های خرمشهر باید در دهه چهارم انقلاب از خاک ریز، تحریم ها و مشکلات اقتصادی با کمک مردم و افزایش ظرفیت وپتانسیل کشور و فعال کردن اقتصاد مقاومتی از تحریم ها عبور کنیم و نسل‌های حال و آینده ایران همواره به فاتحان این پیروزی بزرگ ادای احترام خواهند کرد.

فتح خرمشهر فقط آزادسازی سرزمین نیست بلکه به نمایش گذاشتن اقتدار و خواست و اراده ملتی است که به‌رغم تحمل شرایط سخت، تحریم شدید در همه ابعاد نظامی، اقتصادی و سیاسی، شکل‌گیری هویت تاریخی جدیدی را، به ارمغان آورد.

محصول فتح خرمشهر شکل‌گیری اندیشه و اراده و عزم جوانان ایران برای فائق آمدن بر مسائلی است که ناممکن بوده و امروز بخش‌هایی از آن در محور مقاومت کشورهای اسلامی رشد یافته و شکوفا شده است.

فتح خرمشهر فقط فتح آب‌وخاک نیست، بلکه این فتح بزرگ، مظهر ظهور و بروز تفکر، انگیزه و استعداد جوانان مکتب اسلام است که سرداران بزرگی، چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به جهان اسلام معرفی کرد.

در خاتمه ضمن تبریک مجدد یوم الله آزادسازی خرمشهر، مایلم براین امر تاکیدنمایم؛نسل جوان و آینده سازان کشور برای رویارویی هر چه بهتر با دشمنان باید با این مقطع از تاریخ و روحیات تکرارنشدنی و منحصر به فرد دوران دفاع مقدس آشنا شوند چرا که بازگویی رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس، غیرت و مردانگی، مدیریت انقلابی و نقش آفرینی جوانان این مرز و بوم را برای حفظ و پاسداری از خاک وطن ،پیشرفت و آبادانی و تحقق سیاست‌های کلان نظام اسلامی در راستای تمدن وملک مهدوی(عج الله تعالی فرجه الشریف) در دل آن ها زنده نگه می دارد.

پایان پیام/

نظر شما