شناسهٔ خبر: 170068 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیروزی اخیر ملت فلسطین، پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بود

قالیباف نایب رئیس مجلس سوریه در حاشیه چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش «نماینده» دکتر محمدباقر قالیباف در حاشیه چهارمین نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که عصر امروز (دوشنبه، ۳ خرداد ماه) با حضور هیأت‌های پارلمانی و مجامع بین‌المللی پارلمانی ۱۵ کشور اسلامی برگزار شد، با محمد اکرم العجلانی نایب رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن تأکید بر روابط دوجانبه میان ایران و دمشق، سوریه را خط مقدم جبهه مقاومت دانست و گفت: امیدواریم روابط بین دو کشور بیش از پیش عمیق‌تر شده و همکاری‌های ما موجب دفاع و حمایت بیشتر از فلسطین عزیز شود.

دکتر قالیباف تأکید کرد: پیروزی اخیر ملت فلسطین در حقیقت، پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت، فلسطینیان ساکن در سرزمین‌های اشغالی و غزه و همچنین برای جهان اسلام بود.

محمد اکرم العجلانی نایب رئیس مجلس سوریه در این دیدار ضمن قدردانی از دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دعوت شما از پارلمان سوریه در حقیقت تأکیدی است بر سطح روابط عالی میان دو ملت و دو کشور ایران و سوریه که رابطه دیرینه ای با یکدیگر داشته و این موضوع برای همگان مبرهن و پیداست.

وی ادامه داد: برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته دائمی فلسطین قطعاً نتایج مفیدی برای منطقه و کشورهای عرب و همچنین تمامی ملت‌هایی که در منطقه مورد ظلم واقع شده‌اند، خواهد داشت. شرایط ملت مظلوم فلسطین مهمترین موضوع این نشست است و اکنون ما شاهد ظلم به مردمی هستیم که هیچ نقشی در بروز این ظلم نداشته‌اند و تنها این جنگ و اشغال به آنها تحمیل شده است.

نایب رئیس مجلس سوریه موضوع فلسطین را یکی از مسائل پیچیده در جهان دانست و گفت: پیروزی ملت فلسطین در حقیقت نمایانگر پیروزی تمام ملت‌هایی است که از ظلم استکبار جهانی رنج کشیده‌اند و امیدواریم فلسطین پیروز شده تا هیچ نقطه‌ای در این منطقه برای رژیم صهیونیستی که یک موجود طفیلی و ویروسی است، باقی نماند و به زودی این ویروس از بین خواهد رفت.

محمد اکرم العجلانی تأکید کرد: برگزاری این نشست مطمئناً منجر به نتایج خوب و مفیدی برای حل مشکلات منطقه و به ویژه ملت مظلوم فلسطین خواهد شد و ما دست خود را به نیکی در این همکاری دراز می کنیم

نظر شما