شناسهٔ خبر: 170055 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فیروزی در تشریح نشست کمیسیون صنایع مجلس:

مشکلی برای تأمین کالاهای ضروری وجود ندارد/ برخورد قاطع تعزیرات با متخلفان و سوداگران بازار

فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست این کمیسیون درباره رصد وضعیت بازار و بررسی علل افزایش قیمت‌ها گفت: مسئولان بخشی از علت افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت جهانی و بخشی را ناشی از نوسانات نرخ ارز عنوان کرده‌اند.

 به گزارش «نماینده» حجت اله فیروزی در تشریح نشست روز گذشته(یکشنبه، ۲ خردادماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی افزایش قیمت های اخیر بازار، میزبان تعدادی از مسئولان حوزه تنظیم بازار بودیم، گفت: مسائل و مشکلات حوزه بازار در این جلسه رصد شده و در این باره بحث و بررسی صورت گرفت.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره عدم افزایش قیمت کالاها، اظهار داشت: با این حال در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت در کالاهای مصرفی مردم و نیازهای حوزه کشاورزی و دامداری مثل روغن، شکر، جو، ذرت و بسیاری از نهاده های دامی و کشاورزی بودیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، معاون اقتصاد خارجی شرکت بازرگانی ایران، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مشاور معاون اقتصاد خارجی وزارت صمت، یادآور شد: شرکت بازرگانی ایران درباره تأمین نیاز داخلی کشور از جمله گندم، روغن و نهاده های دامی و کشاورزی از طریق واردات و خرید داخلی و آزادسازی بخشی از کالاها که در گمرکات هستند، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره قیمت و تنظیم بازار و تأمین نیازهای ضروری مردم که ۲۰ کالا است و رئیس سازمان تعزیرات درباره وضعیت برخوردهایی که در حوزه تخلفات بازاری با متخلفان صورت گرفت، گزارش هایی ارائه دادند.

فیروزی ادامه داد: این مسئولان بخشی از افزایش قیمت های حال حاضر را به خاطر افزایش قیمت جهانی و بخشی را به خاطر نوسانات نرخ ارز و سختی تأمین کالا از برخی از کشورها اعلام کردند اما اطمینان خاطر داده شد که در حوزه تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین اظهار داشت: در ادامه جلسه موضوع رصدها و شیوه تنظیم گری در بازار از سوی این مسئولان مطرح شد که علیرغم اینکه توزیع برخی از کالاها با اشکال مواجه است، توانسته اند بر شرایط مسلط شوند هرچند که قیمت ها افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به گزارشی که رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان معاون وزیر دادگستری ارائه داد اشاره و بیان کرد: گزارشی درباره برخورد با متخلفان و سوداگرانی که به تنظیم و آرامش بازار صدمه می زنند، ارائه و تشریح شد که جرائم و مجازات ها چه بوده است.

فیروزی ادامه داد: رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز توضیح داد علیرغم کمبود تعداد بازرسان در سطح کشور توانسته اند با جلوگیری از برخی سوداگری ها، تنش در بازارها را کاهش و یا خاتمه دهند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی برای تأمین ۲۰ قلم کالاهای ضروری و ۵ قلم کالاهای حیاتی مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مقرر شد برای در جریان قرار گرفتن نمایندگان و سیاستگذاری بهتر با همکاری دولت برای تأمین نیازهای ضروری مردم، کمیسیون صنایع جمع بندی خود از بازار و نظارت بر آن را در قالب گزارشی به هیأت رئیسه ارائه کند که در نهایت با حضور وزیران اقتصادی در صحن بررسی شود.

پایان پیام/

نظر شما