شناسهٔ خبر: 170042 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی مطرح کرد :

آمریکا به دنبال خرید زمان در مذاکرات وین است

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا به دنبال زدن زیزگزال سیاسی در وین است؛ یعنی می خواهند ضمن خرید زمان مذاکرات را فرسایشی کند که قطعا این موضوع به نفع ما نیست.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی درباره نحوه راستی آزمایی اقدامات آمریکا پس از توافق با این کشور گفت: عراقچی بحث راستی آزمایی را یکی از مهمترین چالش های پیش رو در مذاکرات وین دانست و اعضای کمیسیون بر این نکته تاکید داشتند که آمریکایی ها باید صداقت خودشان را نشان دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در گام اول آن ها باید اقدام به آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران در کشور های مختلف کنند و بعد از توافق کشتی های ایرانی بتوانند مانند گذشته به خوبی تردد کرده و نفت ما را به شرکای خارجی به فروشند.

وی افزود: در صورتی که این موارد برای ایران ثابت شود آن وقت به دولت برای برگشتن به محدودیت ذیل توافق هسته ای اجازه داده خواهد شد.

مالکی تصریح کرد: ممکن است آمریکایی درباره راستی آزمایی ها حرف بزنند اما طرف ایرانی پس از مشورت با تهران پاسخ لازم را می دهد و شورای عالی امنیت ملی وکمیسیون امنیت ملی قطعا نظارت خواهند داشت.

با اشاره به روند مثبت مذاکرات هسته ای در وین گفت: آمریکایی ها در حال حاضر در مخمصه ای گیر کردند که راه خروجی از آن ندارند به همین دلیل باید واقعیت ها را بپذیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ایالات متحده به دنبال زدن زیزگزال سیاسی است یعنی می خواهند ضمن خرید زمان مذاکرات را فرسایشی کنند که قطعا این موضوع به نفع ما نیست.

وی افزود: ما باید سرعت و دقت عمل را در مذاکرات وین افزایش دهیم تا بتوانیم حرف خود را به کرسی بنشانیم ضمن این که اگر آمریکایی ها اهل عمل هستند باید نشان دهند.

مالکی بیان کرد: آنچه که از مذاکرات برداشت می شود، این است که آمریکایی ها به دنبال کسب امتیاز بیشتر هستند و تیم ایرانی بیش از پیش باید هوشیار باشد.

پایان پیام/   

نظر شما