شناسهٔ خبر: 170007 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در پاسخ به تذکر محمدیاری مطرح شد؛

تاکید مجدد رئیس مجلس بر اجرای قانون در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها

جلسه 5 آبان مجلس رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده طوالش درباره نحوه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر گفت: بررسی صلاحیت‌ها باید بر اساس اسناد و مدارک صورت گیرد و حتی یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.

به گزارش «نماینده» حسن محمدیاری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (۲۳)آیین نامه داخلی مجلس خطاب به هیأت رئیسه درباره نظارت بر انتخابات شوراها گفت: علیرغم نص صریح قانون، شاهدیم بخش اعظمی از کاندیداهایی که تأیید صلاحیت شده بودند مجدداً  صلاحیتشان در حال بررسی است،که این موضوع خلاف قانون است.

نماینده مردم طوالش و رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدامات هیأت نظارت شهرستان و استان جز در مورد تأیید صحت انتخابات نافی نظر هیأت مرکزی انتخابات نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به اصل (۹۸) و (۹۹) قانون اساسی درباره نظارت استصوابی عنوان کرد: این نظارت مختص به شورای نگهبان بوده و سایر مراجع نباید درباره آن نظر دهند.

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده به جلسه صبح امروز با حمیدرضا کاظمی رئیس هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره و اظهار کرد: همکاران در این هیأت بر اساس قانون مباحث را دنبال می‌کنند و حتماً هرگونه رد صلاحیت باید بر اساس اسناد و مدارک دستگاه‌های ذیربط باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از فضاسازی ایجاد شده درباره رد صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر ابراز داشت: صبح این موضوع را بررسی کردم و متوجه شدم نسبت تعداد ردصلاحیت‌شدگان به ثبت‌نام کنندگان کمتر از ۱۵ درصد در کل کشور است که البته یک مورد نیز نباید خلاف قانون باشد.

پایان پیام/

نظر شما