شناسهٔ خبر: 169972 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کدخدایی: داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها، حق تبلیغات ندارند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان: تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به هیچ وجه نامزدها حق تبلیغات ندارند.

به گزارش «نماینده» عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه شورای نگهبان در مهلت ۵ روز دوم بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد و دقت زیادی برای بررسی مستندات پرونده‌ها لازم است افزود: به همین علت ما ناچار شدیم از مهلت ۵ روز دوم هم استفاده کنیم و امیدواریم که انشاءالله تا پایان وقت قانونی بتوانیم اسامی کسانی را که صلاحیت شان احراز شده است به وزارت کشور ارسال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از داوطلبان، تبلیغات انتخاباتی خود را از هم اکنون به ویژه در فضای مجازی آغاز کرده اند گفت: ما این نکته را به مسئولان اجرایی تذکر داده ایم که تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به هیچ وجه نامزدها حق تبلیغات ندارند.

کدخدایی افزود: متاسفانه ما با دو مشکل مواجهیم و آن اینکه برخی از کسانی که ثبت نام کرده اند در مناطق مختلف اقدام به سخنرانی می‌کنند که طبق قانون خلاف است و مسئله مهمتر این که در فضای مجازی هم با عناوین مختلف حضور دارند و این حضور هم به اعتقاد ما مغایر قوانین است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ایا قرار نیست با این اقدامات غیر قانونی برخوردی صورت بگیرد؟ گفت:، چون مسئولیت بر عهده حوزه اجراست این مسئولان هستند که باید به ما گزارش رسمی اعلام کنند تا ما بتوانیم بررسی کنیم تا در صورت لزوم تذکر داده یا در بررسی‌ها این وضعیت در نظر گرفته شود.

نظر شما