شناسهٔ خبر: 169967 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات جدید از بررسی لایحه "رتبه‌بندی معلمان" در مجلس

رتبه بندی معلمان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تشریح جزئیات جدیدی از بررسی لایحه "رتبه‌بندی معلمان" در مجلس گفت: اینگونه نیست که با تغییر دولت‌ها لایحه رتبه‌بندی متوقف بماند، تصویب این لایحه باید با دقت انجام شود تا نظام شایستگی در آموزش و پرورش مستقر شود.

به گزارش «نماینده»احمد حسین فلاحی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: کلیات لایحه رتبه‌بندی را تصویب کردیم و این لایحه به صورت دو شوری به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود، وقتی اینگونه شد دیگر با تغییر دولت، لایحه رتبه‌بندی پس گرفته نمی‌شود، اگر این کار انجام نمی‌شد و رتبه‌بندی در کمیسیون  آموزش معطل می‌ماند ممکن بود با تغییر دولت، لایحه رتبه‌بندی برگردد.

وی افزود: هم‌اکنون بابت تغییر دولت و متوقف شدن رتبه‌بندی نگرانی وجود ندارد و بعد از تصویب در صحن علنی مجلس باید جزئیات آن بررسی شود؛ از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و تشکل‌های فرهنگیان برای تصویب لایحه رتبه‌بندی استفاده خواهیم کرد.

همچنین محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان به تسنیم گفت: این لایحه اگر روال عادی خود را در مجلس طی کند شاید خیلی زمان‌بر باشد چون طرح‌های در نوبت زیاد است اما براساس جلسه‌ای که معلمان کشور با ریاست مجلس هم داشتند جلسات کارشناسی بین اعضای کمیسیون، صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت و نمایندگان معلمان برگزار شد و تمام پیشنهادات معلمان را برای اصلاح لایحه گرفتیم.

اشکالات لایحه رتبه‌بندی معلمان

وی افزود: تأثیر لایحه رتبه‌بندی در آموزش و پرورش درازمدت است و نمی‌توان با مصوبه بدون مطالعه دقیق کارشناسی نسبت به آن نظر داد به عنوان مثال در لایحه رتبه‌بندی نیروهای اداری دیده نشده‌اند و به دکتر معلمان و افرادی که مدارج بالای علمی دارند توجهی نشده است حتی فاصله‌ای که معلمان می‌توانند رتبه‌های مختلف را اخذ کنند، دیده نشده است، رتبه‌هایی که طراحی شده به صورت اعداد است و ما مفاهیمی را برای آن پیشنهاد دادیم تا جایگزین اعداد شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر قرار است نظام شایستگی در آموزش و پرورش مستقر شود و در احکام و حقوق معلمان تأثیر داشته باشد کار باید با دقت انجام شود. اینگونه نیست که با تغییر دولت‌ها لایحه رتبه‌بندی متوقف بماند و انتظار فرهنگیان این است لایحه‌ای که بعد از 10 سال با فشار مجلس ارائه شد به شکل لایحه خوب و منسجم  از مجلس خارج شود و آیین‌نامه رتبه‌بندی، منزلت اجتماعی و تقویت جایگاه معلمان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما