شناسهٔ خبر: 169953 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طغیانی: خنثی‌سازی تحریم‌ها مهم‌تر از برطرف‌کردن تحریم‌هاست

طغیانی نماینده مردم اصفهان گفت: متأسفانه بلافاصله بعد از هر توافقی دروازه‌های کشور برای ورود کالاهای خارجی و مصرفی گشوده می‌شود و تولیدکنندگان ایرانی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده می‌شوند.


به گزارش «نماینده» مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بیان کرد: علی‌رغم همه توجه‌ها و شعارها، تولید هنوز درگیر مسائل متعددی است که برخی ناشی از قانون‌گذاری نادرست و درعین‌حال بخش قابل‌توجهی ناشی از عدم اجرای درست یا سلیقه‌ای است.

وی با انتقاد از سیاست‌های دولت در طی این سال‌ها گفت: متأسفانه بلافاصله بعد از هر توافقی دروازه‌های کشور برای ورود کالاهای خارجی و مصرفی گشوده می‌شود و تولیدکنندگان ایرانی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به فراموشی سپرده می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه ما انتخاب کرده‌ایم رهبر باشیم نه پیرو و همچنین در دنیا تأثیرگذار باشیم نه تأثیرپذیر، افزود: به برکت انقلاب اسلامی این روحیه و خودباوری و استقلال شکل گرفت که باید در بخش‌های اقتصادی بیشتر دیده شود.

طغیانی با انتقاد از دوگانه‌سازی‌های اخیر توسط وزیر امور خارجه، قدرت را دارای مؤلفه‌های گوناگونی دانست و بیان کرد: متأسفانه در این سال‌ها اقتصاد به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های قدرت نتوانسته همپای مؤلفه نظامی‌مان پیشرفت کند و در عین حال باید توجه داشت که موفقیت در اعمال قدرت ناشی از این درهم‌تنیدگی مؤلفه‌هاست.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی حضور آمریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ دنیا در منطقه را تنها دارای بُعد نظامی ندانست و گفت: قطعاً حضور آن‌ها در منطقه صرفاً برای تعیین یک نخست‌وزیر نیست و قطعاً ناشی از نگاه و نیت اقتصادی‌شان نیز هست.

 وی با بیان اینکه سیاست یک فشار یک امتیاز نباید اقتصاد را به ورطه سقوط بکشاند، اظهار داشت: تا زمانی که نقطه‌ضعف خود یعنی اقتصاد را برطرف نکرده‌ایم و نتوانسته‌ایم تولید متنوع و با ثباتی داشته باشیم، ابزارهای فشار دشمن کارایی خواهد داشت لذا خنثی‌سازی تحریم‌ها به‌مراتب مهم‌تر از برطرف‌کردن تحریم‌هاست.

نماینده مردم اصفهان در پایان تأکید کرد: مجلس با توجه به شعار سال اولویت بالایی برای رفع موانع تولید و صادرات قائل است و تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار خواهد بست.

نظر شما