شناسهٔ خبر: 169938 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت ساخت واکسن داخلی کرونا| رایزنی با چین برای خرید ۱۰ میلیون واکسن

حسینعلی شهریاری/1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس آخرین وضعیت تولید واکسن داخلی کرونا را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اخبار از تولید واکسن داخلی کرونا، گفت:در حال حاضر روند تولید واکسن  از سوی شرکت‌های داخلی به خوبی پیش می‌رود و تا اواخر خرداد واکسن‌ کوو ایران برکت به تولید انبوه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا اواخر شهریورماه شرکت‌های داخلی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تولید خواهند کرد، ادامه داد: البته از اوایل مهرماه تولید شرکت‌های داخلی چند برابر خواهد شد و پیش‌بینی‌ها بر این است تا اواخر سال جاری بیش از ۷۵ درصد از کل کشور واکسینه شوند.

نماینده زاهدان در مجلس با اشاره به واردات واکسن از سایر کشورها، اضافه کرد: پیش از این واکسن‌های وارد شده و به افراد دارای ریسک تزریق شده است و اخیراً هم حدود ۲میلیون و ۴۵۰ هزار دوز واردات داشته ایم که استفاده خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با اعلام اینکه بالای ۸۵ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا برای افراد مسن است، اظهار داشت:اگر بتوانیم در روزهای آینده افراد بالای ۶۰ سال را واکسینه کنیم حدود ۸۵ درصد از مرگ و میرها کاهش خواهد یافت که قدم بزرگی برای قطع زنجیره کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن است.

شهریاری با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن کواکس خریداری شده است که تاکنون کمتر از ۲ میلیون آن وارد کشور شده است، ادامه داد: البته هلال احمر نیز در حال رایزنی با چین برای دریافت ۱۰ میلیون دوز واکسن سینو فارم است.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جد پیگیر تولیدات داخلی و واردات واکسن کرونا است، گفت: در این زمینه مرتب با مسئولان ذی ربط در کمیسیون جلساتی را داریم و آخرین اطلاعات و آمار را از آنها دریافت می‌کنیم.

نماینده زاهدان در مجلس، با تاکید بر اینکه محدودیت‌های نیز برای واردات واکسن داریم، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی مسئله واکسن در جهان به مسئله سیاسی و حاکمیتی تبدیل شده است و بیش از ۹۰ درصد کل واکسن جهان در اختیار  ۸ کشور است که ذخیره کرده‌اند و به سایر کشورها نمی‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما