شناسهٔ خبر: 169925 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

تصویب کلیات طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» در کمیسیون آموزش

شیوا قاسمی پور عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات از تصویب کلیات طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش» با اتفاق آرای اعضای کمیسیون خبر داد و گفت: این طرح برای بررسی جزئیات به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شد.

به گزارش «نماینده» شیوا قاسمی‌پور در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت) نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون آموزش  قرار داشت که طراح آن آقای متفکر آزاد نماینده تبریز است.

نماینده مردم مریوان  و سروآباد در  مجلس شورای اسلامی افزود: در جزئیات این طرح قید شده که آموزش و پرورش نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی خود اعلام نیاز کند.

وی یادآور شد: بر اساس این طرح، ۶۰ درصد نیروها از درگاه دانشگاه فرهنگیان و ۴۰ درصد از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب خواهند شد؛ در این آزمون برای افرادی که سابقه معلمی دارند و در گروه‌های مختلف معلمی از جمله نهضتی، حق التدریس، خرید خدماتی و غیرانتفاعی قرار دارند، ضریب مثبت دریافت خواهند کرد.

قاسمی پور یادآور شد: نهایتا این طرح با اتفاق آرا در کمیسیون آموزش تصویب شد و جزئیات آن با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش چکش کاری خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: در نشست امروز نیز همه دستگاه‌ها حضور و نقطه نظرات خود را در رابطه با طرح مذکور بیان کردند تا طرح پخته‌ای با در نظر گرفتن همه جوانب به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

پایان پیام/

نظر شما